Důchodce Jan Šlajs z Vejprnic u Plzně si chtěl půjčit pět tisíc korun. Místo toho naletěl podvodníkům a pořádně se zadlužil. Na nové praktiky podvodníků upozornil Český rozhlas.
"Naletěl na esemesku, kde mu firma Maghera Royal slibovala půjčku, ovšem musel si zavolat na doporučené číslo. Z půjčky nakonec nic nebylo, za pár dní ale přišla penzistovi faktura od telefonního operátora, aby zaplatil přes 30 tisíc korun," popisuje případ ČRo.
Penzista na telefonu vydržel pět hodin. "Nepokládejte to, držte to. My to vyřídíme. A já jsem ten telefon držel," říkali podle Šlajse podvodníci v telefonu. Poslechl je a doplatil tak na svou důvěřivost.
Přestože se podle Rozhlasu jedná podvod a v okamžiku telefonátu už platil zákon, který zakazoval přemrštěné ceny hovorů při sjednávání půjček, pan Šlajs se zatím spravedlnosti nedočkal.
"Žádný orgán - Telefónica, Český telekomunikační úřad - nic takového neuznává a není nikde možné se domoci toho, že pán je v právu," tvrdí Monika Krausová z Občanské poradny.
Jak upozorňuje rádio, pana Šlajs má nyní jedinou šanci. Může zkusit získat peníze od společnosti Maghera Royal, která sídlí na Panenských ostrovech.
"Protože společnost je víceméně schránka bez známého majitele, asi nebude mít žádný majetek, ze kterého by se měl účastník uspokojit," dodává právník dTestu Miloš Borovička s tím, že důchodce by mohl zkusit požádat vrácení peněz od společnosti O2, která z podvodně vymámené částky 30 tisíc korun inkasovala velkou část.
Související
17. listopadu 2024 18:23
12. srpna 2024 17:53
12. srpna 2024 12:29
11. června 2024 10:10
2. června 2024 15:17
18. května 2024 13:02