Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi se ve splácení svých dluhů mírně zlepšují

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Schopnost Čechů splácet závazky se letos dále zlepšila. Na konci září mělo dluhy po splatnosti 5,23 procenta dospělých, zatímco na konci června to bylo 5,31 procenta a ve stejném období loni 5,81 procenta. ČTK o tom dnes informovalo sdružení Solus, které svým členům umožňuje přístup k informacím o lidech s potížemi se splácením závazků.

Ke konci září mělo v registru negativní záznam 463.000 osob proti 520.000 ke konci září 2020. Nejvíce spotřebitelů s dluhem po splatnosti eviduje Solus v Ústeckém a Moravskoslezském kraji, odkud pochází téměř třetina všech osob s dluhem po splatnosti evidovaným v registru.

"Před deseti lety byl v registru fyzických osob Solus zapsán více než jeden milion spotřebitelů s dluhem po splatnosti. Dnes je to méně než polovina. Registry tak prokázaly, že velmi efektivně pomáhají členům sdružení poskytovat úvěry či jiné služby s odloženou splatností těm, kteří jsou ochotní své závazky plnit,“ uvedl tajemník sdružení Jan Stopka

Zápis v registru spotřebitele chrání před dalším neodpovědným zadlužením, ale také je motivuje k úhradě svých závazků po splatnosti. V souladu s odpovědným posouzením platební morálky a bonity klienta je pro ně totiž v okamžiku, kdy mají problémy se splácením svých aktuálních závazků, obtížné získat novou půjčku nebo službu, dodal Stopka.

Solus sdružuje zhruba 60 společností, které poskytují služby spotřebitelům ohledně bankovních úvěrů a stavebního spoření, nebankovních půjček, telekomunikačních služeb, distribuce energií, P2P půjček a v obchodu.

Témata:  dluhy finance

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

Levnější internet a volání pro lidi v nouzi pokračuje i po superdávce

Telefon a internet patří dnes mezi základní potřeby – umožňují být v kontaktu s rodinou, vyřizovat práci i jednat s úřady. Vláda proto dnes schválila novelu nařízení vlády č. 500/2021 Sb., o podmínkách poskytování zvláštních cen hlasové komunikační služby a služby přístupu k internetu osobám se zvláštními sociálními potřebami, která zajišťuje, že zvýhodněné tarify pro lidi v nouzi a osoby se zdravotním postižením budou fungovat i po zavedení nové „superdávky“.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy