Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stavebko vytvořilo nový rekord

Ilustrační fotografie Fotogalerie +2
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Stavebnímu spoření důvěřuje nejvíce Čechů v historii barometru obliby spoření. Aktuálně ho za nejzajímavější možnost ukládání peněz považuje 60 % z nich. Na druhou příčku vyšplhaly ve druhém kvartálu drahé kovy (49 %), které s jednoprocentním odstupem následuje penzijní spoření.

Atraktivita spořicích produktů stoupla ve druhém čtvrtletí letošního roku v průměru z 36,5 % na 39,1 %. To představuje nejvyšší růst atraktivity v historii barometru a ukazuje, že s růstem úrokových sazeb a inflace Češi intenzivněji hledají přístav pro své úspory. Ani jeden ze sledovaných produktů nezaznamenal pokles, stagnovaly drahé kovy a termínované vklady.

Skokanem druhého čtvrtletí se stalo stavební spoření, když si polepšilo o 6 procentních bodů. Jako první produkt se za tři a půl roku historie barometru dostalo na 60% hranici. „Nejlepší kombinace jistoty a výnosu na trhu předurčuje stavebko k roli základního spořicího instrumentu pro většinu rodin, takže aktuální rekord není překvapením,“ komentuje výsledky tajemník Asociace českých stavebních spořitelen Jiří Šedivý. „Za důležitější než překonání 60% hranice vnímám, že se stavebko jako jediné stabilně drží nad 50 %, z čehož lze již dovozovat dlouhodobou oblibu mezi obyvatelstvem,“ doplňuje Jiří Šedivý

Bez ohledu na to, jak vy sami v tuto chvíli spoříte, uveďte prosím, kterou z těchto možností ukládání nebo spoření peněz považujete nyní za obzvláště zajímavou.(IBRS, N = 1000, stat. chyba: max. 2,6 %)

Druhý největší skok si připsaly akcie a obligace. Ve srovnání s minulým obdobím vzrostla jejich popularita o 5 procentních bodů. Nejméně lidí (23 %) pak podle barometru preferuje spoření „do matrace“, které představuje reálnou ztrátu ve výši inflace, tedy aktuálně zhruba 2,8 % ročně.

Témata:  stavební spoření spoření finance nemovitosti

Související

Aktuálně se děje

7. srpna 2025 17:48

Recenze na e-shopech: Kde končí zkušenost a začíná manipulace

Rozmýšleli jste se někdy před koupí nějakého zboží či služby nad tím, zda a od koho si ho koupíte? V této úvaze vám mohou pomoci hodnocení jiných spotřebitelů a jejich zkušenosti s produktem, které po koupi sdílí se světem. Ne vždy však e-shopy uvádí recenze od skutečných spotřebitelů, což může mít za následek špatné rozhodnutí. Podnikatelé přitom musí jasně uvádět, zda a jak ověřují uživatelské recenze. Co musí taková recenze uveřejněná na stránkách e-shopu obsahovat a splňovat?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy