Nenechte se ošidit! Pojišťovna nesmí snížit pojistné plnění klientům CK

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) smluvní pojišťovna není oprávněna snížit pojistné plnění klientům cestovní kanceláře v případě úpadku. Asociace to sdělila v úterý.

reklama

Podle odhadů AČCKA, pojišťovny inkasují v ČR za pojištění záruky cca 150 až 200 mil. Kč ročně, navíc je na jejich účtech ze strany cestovních kanceláří vinkulován povinný vklad ve výši cca 300 až 400 mil. Kč, vyplacené pojistné plnění v roce 2011 však bylo pouhých cca 20 až 30 mil. Kč.

"AČCKA zastává názor, že smluvní pojišťovna není oprávněna snížit pojistné plnění klientům cestovní kanceláře v případě úpadku," konstatoval prezident asociace Roman Škrabánek.

Jak dále uvedl, účelem povinného pojištění záruky podle zákona č. 159/1999 Sb. je ochrana spotřebitele. Pojišťovny jsou zákonem určené odborným garantem pojistné smlouvy a mají přístup ke všem podkladům nezbytným pro řádné pojištění zájezdů.

"Pojišťovny tak mají možnost na základě vlastního vyhodnocení určit správnou výši pojistného plnění, které je sjednané v pojistné smlouvě s konkrétní cestovní kanceláří, zákon stanovuje pouze minimální výši," doplnil Škrabánek.

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu, založené v roce 1991, které má v současné době více než 250 členů z řad subjektů cestovního ruchu.

Témata: pojišťovny

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky