Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Turista dostal na dovolené účtenku a zůstal v šoku. Jak se nenechat oškubat?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Hodně velký šok prožil turista Juan Carlos Bustamente, když na dovolené v Itálii dostal účet za dvě kávy a dvě vody. Za čtyři nápoje měl totiž zaplatit 43 eur (asi 1100 korun). Když se na účet zeptal, dostal od majitele kavárny hodně svérázné vysvětlení.

Zákazník byl doslova šokován, když zjistili, že za dvě espresa a dvě malé vody musí zaplatit pořádně tučnou sumu. Z lístku se totiž dozvěděl, že jedna káva stojí 11,50 euro (necelých 300 korun) a jeden čtvrtlitr minerálky 10 eur (asi 260 korun). Účtenku vyfotil a zveřejnil na sociálních sítích, kde se fotka začala bleskovou rychlostí šířit.

„Nevím, co si myslíte vy, ale 43 euro za dvě kávy a za dvě lahve vody?“ napsal k účtence pohoršený turista. Ostatní jeho zděšení chápali. „To je krádež! Ostuda!“ psali pod fotku účtenky lidé.

A proč byl účet vlastně tak vysoký? Důležité je doplnit, že se to stalo v Caffe Lavena na náměstí sv. Marka v italských Benátkách. Zděšený Juan Carlos Bustamente si proto nechal zavolat majitele, který mu podle listu The Mirror vysvětlil, že udělal zásadní chybu, když se rozhodl vypít nápoje venku na náměstí. Zákazníci podle něj platí „prémii“ za to, že mohou sedět venku na náměstí sv. Marka.

„Lidé se rozzlobí, když dostanou účet, protože neposlouchají, když jim přinášíme menu, i když je v něm jasně stanovené, že ceny jsou vyšší, když chtějí sedět venku,“ vysvětluje zástupce kavárny.

„Pokud chtějí jenom kávu, mohou si ji dát baru za 1,25 euro. Pokud chtějí posedět venku a vychutnat si hudbu orchestru, podívat se na zvonici a na baziliku svatého Marka, pak platí za úplně jiný zážitek,“ dodal.

Témata:  dovolená Peníze

Související

Aktuálně se děje

17. října 2025 16:01

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy