Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Před začátkem školního roku rostou prodeje elektroniky, zájem je o notebooky

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Před začátkem školního roku rostou nejen prodeje psacích a výtvarných potřeb, ale také elektroniky. Zájem je především o notebooky, za které rodiče utrácí zpravidla do 20.000 korun. Vyplývá to z informací obchodníků, které oslovila ČTK. Ve výbavě školáků nebudou podle nich letos chybět ani nové mobilní telefony nebo chytré hodinky.

Například e-shop Alza.cz v srpnu eviduje o 40 procent vyšší prodeje notebooků než v červenci, lidé za ně utratí průměrně 20.000 korun, tedy přibližně stejně jako loni. Záleží ale na preferencích zákazníků, řekla mluvčí Eliška Čeřovská. O výpočetní techniku podle ní nemají zájem jen rodiče a studenti, ale také samotné školy. V srpnu a září bývá i větší poptávka po nákupu na splátky nebo službu, kdy zákazník zaplatí třetinu částky a zbytek do tří měsíců. "Tuto možnost často využívají zákazníci především při nákupu tabletů a notebooků pro starší školáky," doplnila ředitelka služeb Alzy Petra Janovská.

Se začátkem nového školního roku jdou notebooky na odbyt také v e-shopu CZC.cz, vrchol prodejů firma očekává na přelomu srpna a září. Poptávka podle specialisty Petra Bartončíka roste například u herních přenosných počítačů.

Zatímco prodeje tabletů jsou ve srovnání s minulým rokem na CZC vyšší, zájem trochu klesl o mobilní telefony. Rodičům, kteří budou svým dětem telefon kupovat do první třídy, specialista Jiří Komenda doporučuje, aby s ním pořídili i ochranný obal a sklo. "V dnešní době již není nic neobvyklého, že děti v první třídě vlastní mobilní telefon," míní.

Z průzkumu CZC mezi rodiči vyplynulo, že by jich u mladších dětí dalo 46 procent přednost koupi chytrým hodinkám s funkcí sledování polohy než telefonu. Zhruba 38 procent rodičů by funkci využilo do 13 let dítěte, 22 procent do 12 let a zbytek by polohu přestal sledovat ještě dříve. Asi 59 procent respondentů pak výhodu chytrých hodinek vidí v tom, že si dítě příchozího hovoru všimne i tehdy, kdy telefon nemá zrovna u sebe, uvedl e-shop CZC.

Meziročně vyšší zájem je v obchodech Electroworld o notebooky značky Apple, naopak HP, Lenovo a Asus zaznamenaly pokles, i když stále patří k těm nejžádanějším. "Školní notebook by měl parametricky splňovat hlavně následující: přiměřený poměr cena/výkon, dlouhou výdrž baterie, nízkou hmotnost a kompaktní rozměry," míní specialista Roman Míka. Cena notebooků podle něj loni byla vlivem větší zásob nižší, letos meziročně stoupla o 15 procent.

Prodejce elektroniky Datart zaznamenal rostoucí zájem o notebooky především v době covidu, větší obměnu proto očekává příští rok. První telefon pro děti se podle vedoucího IT obchodu Davida Dolanského pohybuje v cenovém rozmezí čtyř až sedmi tisíc korun. Základní notebook do školy pak stojí asi 10.000 korun, doplnil. Meziročně srovnatelné prodeje elektroniky k 1. září má letos Mironet, u notebooků studenti často požadují, aby se na displej dalo psát nebo kreslit speciálním perem. Průměrná prodejní cena notebooků je podle Mironetu 15.000 korun.

Témata:  notebook počítače

Související

Aktuálně se děje

21. října 2024 9:05

Další změny v důchodech na obzoru: Jaké plány má ANO po případném volebním vítězství?

Exministryně financí Alena Schillerová (ANO) poslala vzkaz lidem, kterým se nepozdává chystaná penzijní reforma. Šéfka nejsilnějšího opozičního poslaneckého klubu naznačila, že její hnutí ji hodlá revidovat v případě, že se vrátí do Strakovy akademie.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

McDonald’s: Šíření E. Coli přináší významné otázky pro investory

Poté, co se zákazníci McDonald's nakazili z oblíbených hamburgerů Quarter Pounder bakterií E. coli, je firma pod drobnohledem. CDC (Centers for Disease Control and Prevention) hlásí 49 případů nákazy v 10 státech, které vedly k 10 hospitalizacím a jednomu úmrtí. McDonald's již z některých států stahuje klíčové ingredience. Mezitím se vyšetřuje, která potravina je za kontaminaci zodpovědná, říká Charu Chanana, tržní stratéžka Saxo Bank.