Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mobilní bankovnictví pravidelně používají mladí i senioři

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Mobilní bankovnictví je už nedílnou součástí správy financí. Pravidelně ho používá 8 z 10 Čechů, nejčastěji mladí ve věku 25–34 let (91 %). Pro 75 % z nich je aplikace banky jedním z nástrojů pro plánování financí. 49 % Čechů má nastavené notifikace při pohybech na účtu. Vyplývá to z průzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Pravidelné používání mobilního bankovnictví je v dnešní době už téměř samozřejmostí, je tomu tak pro 8 z 10 Čechů. Nejvíce ho pro správu financí a udržení přehledu o nich využívají lidé mezi 25 a 34 lety (91 %). S věkem četnost využití těchto aplikací klesá, ale i ve věkové kategorii 55 až 64 let jej pravidelně využívá 67 % Čechů. Naopak vzestupný trend je patrný u využití podle příjmu domácnosti, čím vyšší příjem, tím větší podíl pravidelných uživatelů. V domácnostech s výdělkem do 30 tisíc korun měsíčně je 73 % pravidelných uživatelů, zatímco z těch, kteří mají výdělky nad 60 tisíc, používá mobilní bankovnictví až 90 %.

Obliba používání mobilní aplikace také v čase roste. Téměř třetina bankovních klientů využívá bankovnictví v mobilu více než před rokem. I zde je nejvyšší nárůst u ještě mladších klientů, konkrétně u skupiny 18 až 24 let je nárůst využití o 43 %. 

Mobilní bankovnictví slouží také jako pomocník při plánování financí. Jednoznačně ho tak vnímá čtvrtina všech klientů bank, dalších více než 40 % tuto funkci chápe jako doplňkovou. Nejčastěji je mobilní aplikace pro práci s financemi využívána ve věkové skupině 18 až 24 let.

„V dnešní době, kdy se měsíční rozpočet plánuje častěji v počítačových tabulkách a programech než na papíře, umí být mobilní bankovnictví velice efektivní. Snadno si nastavíte a spravujete trvalé příkazy, okamžitě vidíte, kolik vám po zaplacení nutných výdajů zbude peněz a umíte s celou sumou lépe nakládat. Navíc možnosti jako je ovládání spořicího účtu nebo investice jsou příhodně hned po ruce. V případě pohybu na účtu vám přijde upozornění, nemusíte tak nic hlídat a v hlavě počítat, kolik vám zbude na konci měsíce peněz,“ komentuje výsledky Michal Plzák, Head of Digital Banking v Raiffeisenbank.

Právě oznámení o aktivitách na účtu si nechává posílat 75 % uživatelů mobilního bankovnictví. Nejčastější formou je notifikace na displej, případně v aplikaci. Mezi nejčastěji zapnutý druh oznámení je notifikace na příchozí platbu, tu má zapnutou 70 % uživatelů. 55 % uživatelů má potom shodně notifikace na odchozí platbu a na platbu kartou. 

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v březnu 2024 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1010 respondentů ve věku 18-64 let.

Témata:  mobily mobilní bankovnictví

Aktuálně se děje

22. června 2024 12:06

21. června 2024 10:11

18. června 2024 5:20

Podnikatel z EU pomáhá Rusku dovážet západní značky jako Nike, Lego a další

Ruští spotřebitelé stále mohou nakupovat západní značky jako Nike a Lego díky nizozemskému podnikateli, který je dováží prostřednictvím šedého trhu. Tuto informaci zveřejnila agentura Reuters v sobotu.

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

WSJ: EU chce prohloubit průmyslovou spolupráci s Čínou. Podle listu tím ale dost riskuje

Chystaná cla na čínská elektroauta, která jsou v plánu od příštího měsíce, nemají být – v očích Bruselu – úvodním výstřelem v obchodní válce. Evropská unie naopak tiše akceptuje vznik „eurounijně-čínského průmyslového komplexu“. V podstatě tedy již přijala fakt, že čínská elektroauta jsou natolik konkurenceschopná, že evropští výrobci – zatížení regulacemi a normami, jež nesnesou srovnání nikde jinde ve světě – proti většině z nich nemají příliš šancí. Proto se se svým soupeřem hodlá spíše spojit než s ním zápolit; chce jej jen přimět k tomu, aby své elektrovozy vyráběl v EU, a ne v Číně.