Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé si za týden koupili hospodské vouchery za sedm milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Do iniciativy Zachraň hospodu se zapojilo týden po ostrém spuštění 2000 podniků, 3000 lidí jim přispělo zakoupením voucheru sedmi miliony korun. Podpořených podniků je zatím 730. Dnes o tom ČTK informovali organizátoři kampaně z Českého svazu pivovarů a sladoven.

Vláda zakázala vstup veřejnosti do restaurací a hospod v březnu. Od 25. května mohou být v provozu letní zahrádky u restaurací nebo bufetů s prodejem přes okénko. Vnitřní prostory restaurací a hospod nebo hotely a další ubytovací zařízení budou moci fungovat od 8. června. "To znamená, že většina provozoven bude tři měsíce bez jakýchkoliv příjmů a řada z nich bude nucena bez další pomoci zavřít. Proto je extrémně důležité je v této době podpořit, abychom se v červnu měli vůbec kam vracet," uvedla výkonná ředitelka svazu Martina Ferencová.

Pivovary navrhují vládě kompenzovat přímé škody pro výrobce piva i pro restaurace a odpuštění spotřební daně z čepovaného piva, které se bude muset kvůli vládním opatřením vylít. Tržby pivovarů v ČR klesly v důsledky epidemie o 40 procent, u minipivovarů přesahuje podle svazu snížení 80 procent.

Důvodem poklesu produkce je nejen zavření restaurací, ale také nižší export. V řadě evropských i světových států jsou omezení kvůli koronaviru podobná jako v ČR.

Podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně se až 40 procent z majitelů pivovarů rozhodne podnik zavřít nebo ho bude muset prodat. Zhoršil v tomto týdnu tak svůj březnový odhad, podle kterého byla nucena vzdát se svého podniku čtvrtina majitelů. Šuráň ČTK řekl, že stát sektoru nepomohl a že mnoho z výrobců piva čekalo uvolnění opatření dříve. Jde podle něj prakticky o cílenou likvidaci oboru. V ČR bylo před vypuknutím koronavirové krize 500 minipivovarů.

Podpoř svůj oblíbený podnik v boji o přežití zde.

Témata:  restaurace

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy