Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Internetová společnost Google přestala prodávat online reklamu v Rusku

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Americká internetová společnost Google přestala prodávat online reklamu v Rusku. Rozhodnutí se týká vyhledávače, platformy YouTube i externích partnerů, kteří prostřednictvím Googlu publikují obsah. Informovala o tom dnes agentura Reuters. Po ruské invazi na Ukrajinu obdobný krok učinily společnosti Twitter či Snap. Google má nejvyšší tržby za online reklamu na světě.

"Vzhledem k mimořádným okolnostem pozastavujeme reklamy Google v Rusku," uvedla společnost v prohlášení. "Situace se rychle vyvíjí a my budeme i nadále sdílet aktuální informace, až to bude vhodné," dodala.

Společnost již dříve znemožnila nakupovat nebo prodávat reklamy prostřednictvím své technologie médiím, které financuje ruský stát. Rovněž se odvolala na svou politiku citlivých událostí, která zakazuje marketing, který se snaží využít války, s výjimkou protestních nebo protiválečných reklam.

Ruský cenzurní orgán Roskomnadzor v pondělí nařídil společnosti Google, aby přestala zobrazovat reklamy, které obsahují nepřesné informace o ztrátách, jež utrpěli ruští vojáci a ukrajinští civilisté. Ve čtvrtek regulátor americké firmě nakázal, aby přestala zobrazovat na platformě YouTube reklamy s "nepravdivými politickými informacemi" o Ukrajině, jejichž cílem bylo "dezinformovat ruské publikum" o aktuálních událostech.

Moskva v minulosti pokutovala nebo omezovala přístup ke službám, které ignorovaly její požadavky. Společnost Google loni zaplatila přes 32 milionů rublů (6,8 milionu Kč) na pokutách kvůli porušování obsahu. Podle údajů podnikové databáze SPARK činily v roce 2020 tržby Googlu v Rusku 85,5 miliardy rublů.

Témata:  Google Rusko válka

Aktuálně se děje

27. května 2024 11:26

26. května 2024 11:09

Evropské banky v Rusku vícenásobně navyšují své tamní zisky, ovšem díky Putinově válečné ekonomice

Dny Raiffeisenbank v Rusku jsou zřejmě sečteny. Vláda USA nyní „Rajfce“ hrozí, že ji odpojí od dolaru, pokud by z Ruska neodešla. Přitom na hrubém zisku celé rakouské nadnárodní skupiny Raiffeisen Bank International, působící i v Česku, se ruský trh podílí z více než 50 procent; od invaze Ruska na Ukrajinu dále narostl. Hrozba USA ale zřejmě banku přiměje prodat svůj ruský majetek, čítající v přepočtu zhruba 120 miliard korun, za symbolický jeden rubl. Už nyní pro ni celá záležitost představuje značné reputační riziko.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí cestovní kanceláře Čedok.

Rozhovor

Jak inflace ovlivňuje ceny dovolených? Pohled na rok 2024

Ceny zájezdů zůstávají díky silné pozici cestovních kanceláří stabilní, i přes rostoucí inflaci. Díky výhodným smlouvám s hotely a aerolinkami nedošlo k výraznému zdražení. Jaké jsou průměrné ceny dovolených a jak se mění preference klientů? O které destinace je největší zájem? Na otázky jsme se zeptali Kateřiny Pavlíkové, tiskové mluvčí cestovní kanceláře Čedok.