Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi jezdí veřejnou dopravou o třetinu méně než před epidemií

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Češi během koronavirové epidemie využívají veřejnou dopravu o 32 procent méně než před jejím vypuknutím. Návštěvnost restaurací, kaváren, nákupních center či kin klesla o 57 procent. Naopak počet lidí v parcích se o 35 procent zvýšil. Vyplývá to z měření internetové služby Google Maps.

Lidé také trávili o čtyři procenta více času ve svém bydlišti. Naproti tomu na pracoviště docházelo o 11 procent lidí méně, než bylo běžné před rozšířením epidemie koronaviru.

Z hlediska dopravy podle dat z map Googlu v karanténě nejvíce rostl zájem o přepravu vlastními motorovými vozidly, který byl o pět procent meziročně vyšší. Zájem o jízdu na kole byl vyšší o tři procenta.

V Praze kleslo ve stanicích veřejné hromadné dopravy množství cestujících o 45 procent, různé provozovny, jako restaurace, kavárny, kina či muzea pak navštěvovalo na konci ledna o 62 procent méně lidí. Do práce chodilo o pětinu lidí méně.

Potraviny chodí Češi nejčastěji nakupvat v pátek od 13:00 do 17:00 a dále v úterý, středu a čtvrtek kolem 15:00, tou dobou je v obchodech v průměru nejvíce zákazníků. Pokud se lidé chtějí vyhnout davům, měli by zvážit návštěvu prodejen kterýkoliv den mezi 07:00 a 08:00. Ve všední dny kolem osmé hodiny ranní je také nejlepší čas vydat se do lékárny. Ty jsou pak v průměru nejvíce vytížené od středy do pátku v čase 10:00 až 12:00.

Zatímco přes týden se Češi věnují nákupům, o víkendu více vyráží do přírody. České parky se nejvíce zaplní vždy v sobotu a neděli mezi 15:00 a 17:00. Pokud jsou právě otevřené restaurace, nejvíce je Češi navštěvují v pátek a sobotu kolem 19:00. Nejlepší čas jít se najíst bez davů je pak od pondělí do středy kolem 15:00. K návštěvám kaváren Češi nejčastěji volí středy až neděle kolem třetí hodiny.

Témata:  MHD Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy