Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak vybudovat úspěšnou firmu? 5 rad od profesionálů

práce v kanceláři
práce v kanceláři
Foto: Pixabay

KOMERČNÍ SDĚLENÍ - Každý, kdo se rozhodne podnikat, touží po jedné jediné věci. Chce vybudovat firmu, která bude skutečně úspěšná. Jste na tom stejně? Potom se vám bude hodit pětice našich rad, které jsou s tím spojeny.

Už při startu myslete na budoucnost

Právě ve chvíli, kdy se rozhodnete zakládat firmu, je dobré myslet na to, že v budoucnu bude velká. Díky tomu nebudete muset v budoucnu měnit řadu věcí, které se často týkají mnohých lokálních podnikatelů, kteří vyrostli. Dnes už je poskytován full servis založení sro v ČR, a tak stačí jenom sdělit své požadavky a potom převzít hotovou firmu. A jak by měla vypadat, aby vyhovovala i v budoucnu? Zaměřte se na tři důležité věci:

Univerzální název, s možností použití v řadě oborů Dobré sídlo, ideálně na prestižní adrese Dostatečný kapitál a jasná struktura společnosti Podnikejte i v zahraničí

Aby byla firma úspěšná, je třeba mít mnoho klientů. A jelikož Česká republika je zemí poměrně malou, je pochopitelné, že byste měli své aktivity rozšířit i do zahraničí. Ideální je začít v zemích, které jsou podobné, jako ta naše. Nabízí se třeba Polsko, nebo Slovensko. Poté je možné mířit i na západ. Tato rada pochopitelně platí i naopak. Pokud jste zahraničním podnikatelem, potom vyřídíme založení organizační složky v ČR, aby bylo možné kromě vaší domoviny podnikat i na našem území. Právě rozšiřování tímto způsobem patří mezi jasný trend, pokud chcete vytvořit jednu z nejúspěšnějších firem na trhu.

Volte inovativní marketingové strategie

Nesnažte se zapadnout mezi ostatní firmy, které se jenom kopírují a ve výsledku nenabídnou nic navíc. Vy byste vždy měli jít jinou cestou, jelikož snaha odlišit se vás může výrazným způsobem posouvat dopředu. A to platí nejenom u nabízených služeb, ale i u marketingových strategií. Jedním z našich tipů je možnost využít služby call centra. Jedná se o celkem inovativní postup, díky kterému však můžete oslovit vaši cílovou skupinu, a přímo nabízet své služby, nebo produkty. Podobných alternativ jistě vymyslíte sami ještě mnohem více.

Důležité je být vidět

Je pravdou, že dobré produkty a služby se z části prodávají sami. Proto si mnoho podnikatelů myslí, že reklamu nepotřebuje. Je to velký omyl, jelikož v době dnešní konkurence je třeba být vidět. Co doporučujeme? Primárně PPC reklamu. Je to výkonná reklama Google, stejně jako může být spuštěna i prostřednictvím tuzemského portálu Seznam. Jaké jsou její hlavní výhody? Je to především:

Relevantnost zobrazení inzerátů Snadné měření nákladů a úspěšnosti Jednoduché spuštění

Kromě online světa nezapomínejte také na ten klasický. Tedy na různé standardní billboardy, na stále funkční letáky, nebo i na osobní kontakt třeba na veletrzích, nebo na řadě různých jiných akcí.

Naučte se šetřit

Každý majitel úspěšné firmy jasně potvrzuje, že klíčem k růstu je snaha o maximální šetření. Firma, která bezhlavě utrácí peníze, nikdy nemůže být nejlepší. Úspory můžete hledat v mnoha oblastech. I pár tisíc se dá ušetřit jenom tím, že budete tankovat na levnějších benzinových pumpách. Podívejme se ale i do vaší kanceláře. Tisknete? Potom doporučíme používat tonery Canon za tu nejvýhodnější cenu. Snížit ale můžete třeba i spotřebu elektřiny – LED svícení, stejně jako vody - praktické perlátory. Na první pohled se to nezdá, ale firemnímu rozpočtu to výrazně pomůže.

Dále neopomíjejme fakt, že podnikatel by určitě měl vypadat reprezentativně, což neznamená, že musí kupovat vždy to nejdražší a nejlepší. Zapomeňte na luxusní auta v garáži, nebo mobily a výpočetní techniku za desítky tisíc. Myslete spíše prakticky, nikoliv tím, že chcete za každou cenu udělat dojem. I tohoto se držte a úspěch vaší firmy bude na dosah.

Témata:  Komerční sdělení firmy

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy