Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čeští podnikatelé zbytečně přicházejí o zakázky za stamiliony

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Vlivem minimální či dokonce žádné aktualizace prezentace svých služeb na internetu přicházejí tuzemští podnikatelé o stovky milionů korun ročně. Z analýzy podnikatelských webů, kterou provedla společnost Webnode, vyplývá, že svou internetovou prezentaci pravidelně aktualizuje pouze 12 % živnostníků. Jen o něco lépe jsou na tom firemní weby; ty jsou obhospodařovány přibližně z 23 %.

Význam webové prezentace si uvědomuje drtivá většina podnikatelů v ČR. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) využívá v České republice webové stránky více jak 82 % firem s deseti a více zaměstnanci. Podle statistik Webnode je poněkud horší situace u živnostníků, kdy webovou prezentaci využívá zhruba 70 % z nich.

Aktuální obsah chybí

Jak vyplývá z dat, v ČR je přes 50 % firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. Podnikatelé si často nechají externě vytvořit stránky na míru, či jim je připraví někdo ve zdarma dostupném redakčním systému. Na tom by nebylo nic špatného, ale již se nestarají o jejich následnou údržbu ani o pravidelnou publikaci novinek.  Takový web postupně zestárne, a už vůbec neplní činnost, pro kterou byl stvořen – nepřináší podnikatelům nové zakázky. „Pokud firmy neví, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně složité se k nim přihlašovat, a neorientují se v něm, je pro ně lepší využít některou z volně dostupných služeb tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu,“ řekl Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode.

Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují tuto neaktivitu vyšší než tři měsíce, ztrácí na své popularitě a jsou hůře dohledatelné – tudíž pro zákazníka obtížněji k nalezení. Kvalitní web, který zákazník po pár vteřinách neopustí, by přitom měl klást důraz jak na obsah, tak na formu.

Volně dostupné nástroje šetří čas i peníze

Při tvorbě nových stránek jsou zvláště drobnější podnikatelé často limitováni finančně. Pro ně je proto výhodnější sáhnout po předem připravených šablonách firemních stránek, které jsou přizpůsobené pro různá podnikatelská odvětví. Majitelé firem díky tomu nemusejí zdlouhavě vyhledávat různé druhy nabídek, porovnávat poptávky a řešit, jakou funkcionalitu potřebují.

„Systémy jako Webnode ve standardu nabízejí použití vlastní domény, obsah bez reklam, moderní design i předem připravený obsah. Technickou podporu zajišťuje provozovatel a podnikatelé tak nemusejí trávit čas řešením provozních problémů webu a mohou se soustředit více na jeho obsah,“ dodal závěrem Ondřej Kratěna.

Témata:  podnikatelé ekonomika firmy

Související

Aktuálně se děje

12. dubna 2025 15:41

11. dubna 2025 10:26

9. dubna 2025 11:15

7. dubna 2025 10:00

6. dubna 2025 16:05

Elon Musk vrazil Trumpovi kudlu do zad... Miliardář chce otevřít hranice a zrušit cla mezi EU a USA

Elon Musk překvapil prohlášením, že by mezi Spojenými státy a Evropou nejraději zrušil veškerá cla a umožnil volný pohyb. Šéf Tesly a SpaceX to řekl na kongresu italské Ligy, čímž se dostal do ostrého rozporu s aktuální politikou prezidenta Donalda Trumpa, jenž tento týden oznámil zavedení 20procentních cel na zboží z EU. Média proto mluví o „zradě“ ze strany Trumpova poradce.

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Čína balancuje na hraně. Deflace může spustit domino efekt

Čína se dál potýká s deflací. Spotřebitelské ceny v březnu meziročně klesly o 0,1 procenta, což může na první pohled působit pozitivně, zboží zlevňuje. Podle analytika Tomáše Volfa ze společnosti Citfin ale může jít o varovný signál, že čínská ekonomika čelí hlubším problémům.