Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi vidí svou budoucnost většinou pesimisticky

Češi vidí svou budoucnost většinou pesimisticky

Foto: Pixmac

Občané svou osobní finanční situaci vnímají spíše pesimisticky. Vy plývá to z průzkumu, který připravila společnost Ipsos Tambor pro XI. Fórum Zlaté koruny, které se v úterý koná v Praze.

Ohledně své ekonomické situace jsou obecně starší lidé pesimističtější než mladí. Muži ve věku 55 až 65 let se z plných šestapadesáti procent domnívají, že se jejich finanční situace bude v roce 2012 zhoršovat, ženy ve stejném věkovém rozmezí jsou jen o málo optimističtější.

Z průzkumu dále vyplynulo, že zatímco vládní reformy vnímá kladně zejména skupina mladých lidí, je jich ale jen okolo třiceti procent. Z více než tisícičlenného vzorku respondentů reformy negativně hodnotí téměř tři čtvrtiny lidí.

Z výzkumu, provedeného na témže vzorku obyvatelstva České republiky vyplynulo, že občané za hlavní zdroj pro získání peněz do státního rozpočtu považují zamezení korupci u veřejných zakázek a snižování počtu státních úředníků.

Témata:  Česko lidé

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.