Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Dárky ze zahraničí vyjdou Čechy levněji a s větším výběrem

Dárky ze zahraničí vyjdou Čechy levněji a s větším výběrem

Foto: Pixmac

Důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, ale také větší výběr a možnost pořídit si zboží, které v České republice není k dostání. Vyplývá to z průzkumu pro GE Money Bank zveřejněného v pondělí.

České zákazníky lákají i novinky, které v Česku teprve budou uvedeny. Alespoň občas přitom za hranicemi nakupuje 30 procent Čechů - téměř polovina z nich (48 procent) letos plánuje nakoupit v zahraničí i menší část vánočních dárků. "Alespoň příležitostně nakupuje v zahraničí téměř třetina Čechů. Nejčastěji se jedná o obyvatele příhraničních oblastí, čemuž odpovídají i země, které jsou cílem nákupů: Německo, Polsko a Rakousko," přiblížila výsledky průzkumu Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank. Za nákupy do zahraničí vyráží 30 procent Čechů, ať už pravidelně (šest procent), nebo příležitostně (24 procent). Téměř polovina (48 procent) z těch, kdo v zahraničí nakupují, přiznává, že letos plánují v zahraničí pořídit i určitou část vánočních dárků. Více než třetina (37 procent) o tom pak uvažuje, pouze 14 procent lidí nemá o jejich pořízení v cizině vůbec zájem. Mezi oblíbené země pro nákupy v zahraničí patří kromě Německa, Rakouska a Polska i Slovensko - především mezi obyvateli Moravskoslezského (29 procent) a Jihomoravského kraje (47 procent). Dotazovaní také uváděli Velkou Británii a Itálii, do nichž jezdí nakupovat hlavně lidé s vyšším vzděláním. Cílem nakupujících jsou nejčastěji hypermarkety a supermarkety (70 procent), ale i trhy (64 procent) a obchodní domy (60 procent). Lidé z pohraničních oblastí nakupují nejvíce potraviny a nápoje (například v Ústeckém kraji až 56 procent dotázaných), naopak Pražané si pořizují především oblečení (37 procent). Důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, které uvedlo 64 procent dotázaných. Češi oceňují také větší výběr (40 procent), možnost koupit si produkty, které v Česku nejsou dostupné (32 procent), nebo novinky, které na náš trh přijdou později (19 procent). Mnohé také láká, že cestu spojí se zajímavým výletem (44 procent). Jen tři procenta respondentů v zahraničí nakupují, protože je zde podle nich zboží kvalitnější. Naopak ti, kteří se nákupům v zahraničí vyhýbají, jmenují jako hlavní důvod celkové náklady, k nimž je třeba přičíst i cenu za dopravu, dále příliš velkou vzdálenost, složitou dopravu nebo jazykovou bariéru.

Témata:  Vánoce

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.