Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stánkaři hledají cesty, jak se s EET na place nezdržovat. Tyto "zaručené rady" raději nepraktikujte

Stánkový prodej, ilustrační fotografie
Stánkový prodej, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Jako úsměvnou snahu, jak zmírnit dopady zákona zveřejňujeme "zaručenou radu", kterou mezi sebou před 2. vlnou EET sdílí trhovci a stánkaři. Do krátkého komentáře ji opět zpracoval Petr Filipec, provozní ředitel Storyous.

Stánkaři za největší problém paradoxně nepovažují nutnost pořídit si pokladnu a zajistit pro ní při venkovních prodejích elektrickou energii a internet. Strach mají především ze zdržení, které jim evidence "na place" může přinést.

Již se objevily zaručené rady, jak zajistit při prodeji drahocenné vteřiny. Například tím, že ráno před prodejem vytisknou a zaevidují účtenky pro všechny své produkty. Zákazníkům pak s produktem dají již vytištěnou účtenku. Co neprodají, večer vystornují.

"Je pravda, že každé zdržení na trhu se při prodejní špičce projeví v ziskovosti. Dokonce jsme řešili případ jednoho stánkaře, jehož zdarma stažená pokladní aplikace byla tak neergonomická a pomalá, že místo pěti lidí za stejnou dobu obsloužil jen čtyři, ziskovost tak klesla až o pětinu. To byl však extrém. Rozumně navržená kasa při evidenci žádné zdržení nepřináší," uvádí Petr Filipec, provozní ředitel Storyous. "Nápad s předtištěnými účtenkami by trhovci rozhodně zkoušet neměli. Finanční správa jejich chování vyhodnotí jako nestandardní a může vyslat kontrolu. Zákazníkům zároveň samozřejmě neunikne, že ke každému produktu dostanou samostatnou účtenku, navíc s časem, který neodpovídá času prodeje."

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) stánkový prodej ekonomika

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy