Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Druhá vlna EET: Zbývá 20 pracovních dní, podnikatelé to neřeší

Placení, tržby, ilustrační foto
Placení, tržby, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Zítra to bude přesně dvacet pracovních dní do startu druhé vlny EET, která je určena pro velkoobchod a maloobchod. A již nyní je vysoce pravděpodobné, že její start část z nich nestihne.

Kdyby měl start druhé vlny proběhnout hladce, muselo by o autentizační údaje denně průměrně zažádat 11 000 podnikatelů. Jen pro srovnání - pokud by se takovým tempem odbavily podniky z 1. vlny, stačily by jim na to 4 pracovní dny. Ve skutečnosti na to potřebovaly dva a půl měsíce a někteří z nich si evidenční pokladnu nezařídili dodnes. Na druhou vlnu je podle odhadů momentálně připravena jen asi desetina těch, na které se povinnost vztahuje.

"Zkušenosti z první vlny poukazují na to, že klíčové budou pracovní dny po posledním víkendu před startem evidence. Nedivil bych se, kdyby tedy nezanedbatelná část podnikatelů řešila pokladny 27. a 28. února. Zároveň se neztotožňuji s názorem Finanční správy, že vyzvednutí a instalace certifikátu je pro běžného uživatele dílem okamžiku. Naopak se jedná o operaci, kterou se bojí udělat bez konzultace s někým, kdo tomu rozumí. Roli poradce na sebe budou muset vzít provozovatelé pokladních systémů. Ne každý však bude ochotný vyjít takto klientům vstříc. Doporučení je tedy jediné - vyřešit všechny náležitosti spojené s evidencí do poloviny měsíce a zároveň vybrat takového dodavatele, který je nenechá bez pomoci," uvádí Petr Filipec, provozní ředitel Storyous.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) ekonomika

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

13. listopadu 2025 23:14

Reklamace v autoservisu: Jak postupovat, když servis udělá chybu

Příchod zimy znamená mnoho radostí i starostí, těšení se na Vánoce, ale i shon spojený s koncem roku. S klesající teplotou a zvyšující se pravděpodobností sněhové pokrývky je ale také důležité nezapomenout na naše auta. Tak schválně, už jste byli vyměnit letní pneumatiky za zimní? Nebo vás dokonce čeká větší údržba auta před začátkem zimy? Ačkoliv bychom vám přáli, aby vše proběhlo hladce, je možné, že se v souvislosti se servisem automobilu vyskytnou komplikace. Nedotažená pneumatika, poškrábaný lak v důsledku manipulace s autem během servisu, špatně provedená oprava. Kdo je za tyto problémy zodpovědný, jak je správně řešit a dostat se k náhradě?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy