Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Druhá vlna EET: Zbývá 20 pracovních dní, podnikatelé to neřeší

Placení, tržby, ilustrační foto
Placení, tržby, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Zítra to bude přesně dvacet pracovních dní do startu druhé vlny EET, která je určena pro velkoobchod a maloobchod. A již nyní je vysoce pravděpodobné, že její start část z nich nestihne.

Kdyby měl start druhé vlny proběhnout hladce, muselo by o autentizační údaje denně průměrně zažádat 11 000 podnikatelů. Jen pro srovnání - pokud by se takovým tempem odbavily podniky z 1. vlny, stačily by jim na to 4 pracovní dny. Ve skutečnosti na to potřebovaly dva a půl měsíce a někteří z nich si evidenční pokladnu nezařídili dodnes. Na druhou vlnu je podle odhadů momentálně připravena jen asi desetina těch, na které se povinnost vztahuje.

"Zkušenosti z první vlny poukazují na to, že klíčové budou pracovní dny po posledním víkendu před startem evidence. Nedivil bych se, kdyby tedy nezanedbatelná část podnikatelů řešila pokladny 27. a 28. února. Zároveň se neztotožňuji s názorem Finanční správy, že vyzvednutí a instalace certifikátu je pro běžného uživatele dílem okamžiku. Naopak se jedná o operaci, kterou se bojí udělat bez konzultace s někým, kdo tomu rozumí. Roli poradce na sebe budou muset vzít provozovatelé pokladních systémů. Ne každý však bude ochotný vyjít takto klientům vstříc. Doporučení je tedy jediné - vyřešit všechny náležitosti spojené s evidencí do poloviny měsíce a zároveň vybrat takového dodavatele, který je nenechá bez pomoci," uvádí Petr Filipec, provozní ředitel Storyous.

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) ekonomika

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy