Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nebojte se EET. Stačí si správně vybrat a práci si ulehčit

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Elektronickou evidenci tržeb vnímá většina podnikatelů negativně, přesto je možné se na tuto povinnost podívat i z jiného úhlu. Díky kvalitnímu systému si mnozí mohou svou práci zjednodušit a často ještě ušetřit náklady spojené s používáním zastaralých softwarů. Proto je více než důležité si správně vybrat a zvolit pokladní systém, který nabídne i něco navíc. Ideální je nenechávat vše na poslední chvíli, přesto více než 80 % obchodníků, kterých se týká druhá vlna, bude EET řešit až po novoročních výprodejích.

Mnoho obchodníků se strachuje, že elektronickou evidenci tržeb nezvládne například kvůli nedostatečným finančním prostředkům či technickým znalostem. „Velká část podnikatelů již různé typy pokladních systémů využívá, ale v menších obchodech jsou to často poměrně zastaralé systémy, případně tam žádné moderní nástroje nemají. Z toho pramení i strach z inovací. Myslím, že by se podnikatelé měli na zavedení EET dívat i z toho pozitivního úhlu. Neměli by hledat jen řešení pro EET, ale i systém, který jim ulehčí práci,“ komentuje situaci Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Pro majitele restauračních a ubytovacích zařízení začne povinnost EET platit již za několik dnů, ale například majitelé velkoobchodů a maloobchodů mají čas až do začátku března příštího roku. Přesto je ale velmi důležité nečekat do poslední chvíle a celý systém zprovoznit včas. Většina obchodníků, kterých se EET začne týkat až ve 2. vlně, stále ještě vyčkává. „Dle našich informací EET není v současné době pro mnohé tématem, přibližně 80 - 85 % obchodníků se nezačala vůbec o tuto problematiku nějak hlouběji zajímat. Asi u 10 % obchodníků jsme se setkali i s názorem, že věří, že EET nakonec nebude. Pro majitele klasických obchodů i e-shopů je nyní prioritní zvládnout předvánoční nápor, problematice EET se začnou intenzivně věnovat pravděpodobně až v průběhu ledna roku 2017, až opadne hlavní vlna výprodejů a reklamací nevhodných vánočních darů,“ vysvětluje Miroslav Uďan a upozorňuje: „Systém pro EET bude odhadem potřebovat přes 200 tisíc podnikatelů, proto není od věci tuto otázku řešit s časovým předstihem. Přeci jen firmy nabízející kvalitní produkty mohou pod náporem nových klientů vyhlásit stop stav.”

Při volbě ideálního pokladního řešení bude pro obchodníky hrát roli několik faktorů, mezi ty nejdůležitější budou patřit především již výše zmíněné – cena a technická náročnost. Pro všechny, kteří chtějí jednoduchý, přehledný systém, který je možné využít kdykoli a kdekoli, je ideálním řešením Shoptet Pokladna. Intuitivní pokladní systém lze zprovoznit prostřednictvím počítače, tabletu i mobilního telefonu ve všech operačních systémech. Data potřebná k elektronické evidenci tržeb pak Pokladna sama automaticky odešle ve chvíli dokončení nákupu, „Vše jsme připravili tak, aby obchodníci kvůli EET měli co nejméně zbytečné práce navíc,“ uvádí Miroslav Uďan a dodává: „Shoptet Pokladna je také vhodná pro ubytovací zařízení. Ta mají díky způsobu svého fungování poměrně blízko k obchodníkům a mohou tak náš systém také snadno využívat.”

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) počítače

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.