Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mileniáni utrácejí za šperky nejvíce ze všech generací

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Mileniáni jsou generací mladých lidí, která využívá nejmodernější technologie, velkou část pracovního i volného času tráví on-line a miluje diamantové šperky. V roce 2015 za ně utratila 25 miliard dolarů. Informaci zveřejnila těžařská společnost De Beers. Během jednoho roku tak velkou částku za diamantové klenoty v minulosti neutratila žádná jiná generace.

Diamantový šperk jako nedílná součást života

Šperkařský průmysl nahlíží na dnešní generaci mladých lidí velmi pozitivně. „Klenotníci i těžaři mají od této generace velká očekávání. Mileniáni podle statistik nakupují více diamantových šperků než jejich rodiče, a to ještě ani nedovršili věk, kdy budou mít nejvyšší příjmy. Chtějí žít plnohodnotný život a umí se radovat. Šperk s alespoň malým diamantem berou jako samozřejmou součást svého života, která by měla být vzpomínkou na důležité životní mezníky,“ uvádí Alojz Ryšavý, klenotník a majitel ALO diamonds, a dodává: „V západních zemích je zvykem, že žádost o ruku doprovází zásnubní prsten s diamantem. To třeba minulá generace v Česku neznala. Dnes je situace opačná. Pokud jste střední a vyšší příjmová třída, diamantový prsten je v dané situaci tak trochu očekáván.“

Mladí zákazníci podle ALO diamonds disponují větším množstvím informací o diamantech než zákazníci z řad jejich rodičů. „Častěji je zajímají certifikáty ke kamenům zasazeným v klenotech. Vědí, že certifikát je jakýsi rodný list kamene a zaručuje jeho pravost. Tyto dotazy jsou zcela namístě a pomáhají zlepšovat trh. Kvalitní renomované klenotnictví nemá problém ani s jedním,“ dodává Alojz Ryšavý.

Kde se vzali mileniáni

Millennials, mileniáni, mileniálové nebo také generace Y. Tak jsou označováni mladí lidé, kteří se narodili na konci druhého tisíciletí a velkou část svého života prožívají ve třetím. Z marketingového hlediska se jedná o mladé lidi, kteří se narodili před 18 až 38 lety.

Mileniáni byli zájmem mnoha sociologických průzkumů. Marketéry po celém světě zajímalo jejich spotřebitelské chování, pracovní agentury kariérní preference a očekávání. Výsledky dotazování ukázaly, že mileniáni oproti generaci X (generace jejich rodičů) častěji mění práci a obecně jsou více zvyklí na změny. Ve velké míře upřednostňují zaměstnání, které je baví, než aby dělali lépe placenou činnost, ke které nemají žádný vztah. Peníze pro ně nejsou cílem, ale prostředkem k uskutečňování očekávaných životních prožitků. Dotazování V New Yorku agenturou New York City Comptroller ukázalo, že mileniáni vydělávají o 20 % méně než jejich rodiče. Hlavním důvodem jsou mimo jiné následky světové ekonomické krize z roku 2008.

Konec starých marketingových postupů

Rostoucí kupní síla mileniánů přinesla před lety zásadní otřesy ve světě marketingu, kde vrcholné pozice zastávali představitelé předchozí generace, která internet a sociální sítě užívala spíše z donucení nebo jen velmi okrajově. Pro mileniány je ale obojí velmi oblíbeným prostředím, ve kterém tráví každý den hodně času. Marketingové strategie využívané po celém světě byly proto velmi výrazně pozměněny. Ve větším měřítku se stále častěji zaměřují na sociální sítě.

Témata:  šperky

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy