Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Města chtějí placené parkování. Zóny mají pomoct místním

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Až třetina velkých českých měst plánuje nové placené parkovací zóny. Přitom jejich zavádění zatím provázejí velké problémy. Obvykle tyto zóny pomůžou lidem, kteří v placených oblastech bydlí. Jenže problém mají například ti, kteří v těchto místech pracují.

Nové parkovací zóny by měly v Praze 6 začít platit tento týden. Ještě ani nefungují a značení už na některých místech není skoro vidět. A to zdaleka není jediný problém.

Parkování je moc drahé, stěžují si třeba lidé, kteří jezdí do práce do Pardubic, ale nebydlí tam. Pardubice zavedly placené zóny letos na jaře v pěti lokalitách.

Obavy mají i lidé v Českých Budějovicích, kde placené parkování město teprve chystá. "Celý tento systém by měl být uveden v reálný život v první polovině roku 2017," uvedl náměstek primátora Českých Budějovic Petr Podhola z ČSSD.

Vedení radnic, které placené parkování zavedly, přitom přiznává, že reaguje především na požadavky místních. Návštěvníci měst, pro které se situace zhorší, se s tím musí smířit.

"Jsou to lokality v centru města, kde by bylo potřeba samozřejmě těch parkovacích míst víc. A tady jsme vyslyšeli potřeby obyvatel," sdělil mluvčí pardubického magistrátu Radim Jelínek.

"Většinou to taky vzniklo na popud těch samotných lidí. Když se pár vchodů domluvilo, tak mi jsme jim tam tu rezidenční zónu zřídili," doplnil mluvčí Chomutova Jan Rödling.

Třeba ve starých pražských zónách si musíte před parkováním připravit spoustu drobných. S platební kartou v automatu neuspějete. V nových pražských zónách už jsou moderní automaty napájené solárními články a dá se v nich platit kartami včetně bezkontaktních.

Témata:  parkování

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

22. července 2025 20:21

EU chce zakázat spalovací auta ve flotilách půjčoven. Kancléř Merz návrh ostře kritizuje

Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy