Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nové parkoviště na pražském Černém Mostě vyjde na 604 milionů

Centrum Černý Most
Centrum Černý Most
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Nové záchytné parkoviště na pražském Černém Mostě vybuduje společnost P+R Černý Most III tvořená firmami BAK a Metrostav. Výstavba vyjde na zhruba 604 milionů korun. Část nákladů získá město z evropských fondů. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Na Černém Mostě je plánována stavba vícepodlažního záchytného parkoviště pro přibližně 880 parkovacích míst. Praha má s počtem míst na parkovištích P+R dlouhodobě potíže.

"Chtěli bychom zahájit stavbu polovině tohoto roku a během 18 měsíců by mělo být hotovo. Již máme všechna povolení," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Parkovací dům bude stát na ploše u Chlumecké ulice, kde je nyní pozemní parkoviště P+R. To má kapacitu 294 míst. Od parkoviště řidiči dojdou na nedalekou stanici metra B Černý Most.

Z celkových nákladů město získá na stavbu z evropských fondů 324 milionů korun.

Praha má dlouhodobě potíže s nedostatkem míst na parkovištích P+R. Kromě parkovacího domu na Černém Mostě zaplatí Praha několik desítek milionů za studie, dokumentaci či pozemky pro nové parkoviště na Zličíně a na deset milionů vyjde zajištění stavebního povolení či zpracování dokumentace pro tendr na zhotovitele u parkoviště P+R Opatov. Další peníze půjdou na parkoviště P+R v Hostivaři.

V Praze je asi 20 záchytných parkovišť P+R. Umístěna jsou u stanic metra, autobusů, tramvají, případně vlaků. Do hlavního města ale přijíždí stále více přespolních. Kromě chystaných staveb chce město také zvětšit například 90místné parkoviště v Praze 6 v Tobrucké ulici. Na konci loňského roku pak bylo otevřeno P+R parkoviště Běchovice-střed.

Témata:  Praha Černý Most parkování

Aktuálně se děje

7. května 2024 10:40

7. května 2024 9:51

7. května 2024 9:44

6. května 2024 11:09

5. května 2024 13:08

Pekingský autosalon 2024: Evropské automobilky bojují o čínský trh

Volkswagen, Audi a další evropské automobilky se snaží získat větší podíl na trhu v Číně, kde stále více překonávají domácí konkurenci. Současně čínští výrobci automobilů začínají zvažovat expanzi do Evropy.

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy