Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Byly banány z Lidlu opravdu hnízdem smrtelného nebezpečí?

Banány, ilustrační fotografie
Banány, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Banány z pultů Lidlu údajně skrývaly smrtelnou hrozbu. Mělo se jednat o hnízdo s nakladenými vajíčky nejjedovatějšího pavouka světa - palovčíka brazilského. Šokovaní zákaznici je vrátili prodavačce a prodejna je prý dala zpět do regálu. Lidl v reakci, kterou obdržel server EuroZprávy.cz., tvrdí, že nález pavouka na banánech se nepotvrdil.

V banánech prodejny Lidl v Rosicích čekalo na zákazníky nepříjemné překvapení! Venku u auta zjistili, že na banánech něco je. Zákazník Petr Martoušek je šel vrátit do prodejny, kde prodavačka velmi neochotně peníze vrátila a banány pouze hodila pod pult. Zodpovědná zákaznice, Markéta Klempová Široká, doma na internetu zjistila, o kterého pavouka se pravděpodobně jedná, a její zjištění ji velmi vyděsilo. Palovčík brazilský je smrtelně nebezpečný druh pavouka. A právě celé hnízdo s kokony a vajíčky málem si přinesli domů. Pavouci byli schovaní v hnízdě přímo na banánu.

Po šokujícím zjištění se vrátili do prodejny zalarmovat zaměstnance, kteří údajně vrátili banány zpět do regálu. "Hledaly je mezi banány na regálu v prodejně a tam se taky našly," uvedla na Facebooku Markéta Klempová Široká. Mohl je zakoupit další zákazník a ohrozit tím život svůj a svých blízkých. Pavouci byli pravděpodobně těsně před vylíhnutím (foto zde).

Nález jakéhokoliv pavouka na banánech v rosické prodejně se ale podle tiskové mluvčí společnosti Lidl Zuzany Holé nepotvrdil. "Banány, které zákaznice v rosické prodejně vrátila, pracovníci prodejny okamžitě odnesli do zázemí prodejny, prohlédli a na základě doporučených postupů zlikvidovali. Na předmětném banánu byla nalezena pouze neidentifikovatelná pavučina. Dále byla prověřena celá zásilka v této prodejně, všechny ostatní banány byly v pořádku," uvedla pro EuroZprávy.cz.

"Banány prodávané v našich prodejnách pochází z certifikovaných plantáží. V souladu s evropskou legislativou používají naši dodavatelé při pěstování minimum chemických přípravků. Ročně prodáme v našich prodejnách v ČR několik milionů kilo banánů, veškeré ovoce i zelenina během distribuce prochází několika kontrolami kvality. Pokud zákazníci nejsou spokojeni s jakýmkoli zakoupeným zbožím, mohou je vždy reklamovat v kterékoli naší prodejně," dodala.

Podle wikipedie je tento druh nazýván také banánový pavouk, který je velmi útočný, smrtelně jedovatý a nebezpečný člověku. Žije pouze v tropické oblasti Jižní Ameriky, a proto se nemůže dostat do jiných oblastí jinak, než ukrytý v zásilce banánů dovážených z Mexika a Střední Ameriky.

Útočí podobně jako slíďáci, kořist pronásleduje a pak se jí skokem zmocní a ochromí ji kousnutím. Jsou známy případy, že po kousnutí tímto pavoukem zemřeli i lidé, kterým byl podán protijed. A to poměrně nepříjemnou smrtí - ochrnutím dýchacích svalů a zadušením. I ten, kdo nezemře, musí počítat s několikadenními nesmírně silnými bolestmi.

Tělo tohoto pavouka může být až 6 cm velké, přičemž rozpětí končetin takového jedince může dosáhnout až 16 cm. Zadeček je na břišní části světle hnědý se čtyřmi řadami tmavě hnědých teček a dvěma postranními pruhy stejné barvy. Palovčíci jsou převážně vlhkomilní, výjimkou je právě palovčík brazilský, který může obývat i suché lokality.

"Příště už takové zboží nevrátím a okamžitě se obrátím na příslušné úřady," uvedl na Faceobooku Petr Matoušek.

Témata:  Lidl Ovoce banány

Související

Aktuálně se děje

10. března 2025 11:03

7. března 2025 9:19

Zákaznické kartičky: Výhoda, nebo daň za soukromí

Věrnostní programy a kluby slibují atraktivní slevy a výhody, avšak za cenu sdílení osobních údajů. Zákaznické kartičky, mobilní aplikace či registrace na e-shopech umožňuje obchodníkům sledovat nákupní chování spotřebitelů. Jaké jsou skutečné přínosy těchto programů a čím za ně ve skutečnosti platíte.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Služební cesta: Co vše platí firma a jaké náhrady vám náleží

Cestovní náhrady jsou klíčovým tématem pro zaměstnavatele i zaměstnance, jelikož upravují výdaje spojené s pracovními cestami, jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Tento systém náhrad vymezuje, jaké výdaje jsou uznány jako pracovní náklady a jakým způsobem se mají proplácet. Je důležité pochopit, že cestovní náhrady nejsou pouze záminkou k refundaci nákladů, ale jsou podloženy právními předpisy, které zajišťují spravedlivé zacházení se zaměstnanci a správné vykazování výdajů pro zaměstnavatele.