Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bouřky zničily domy, zahrady i auta. Jak postupovat při hlášení škod?

Bouřka, ilustrační fotografie
Bouřka, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Po nedávných bouřkách pojišťovny průběžně evidují údaje o způsobených škodách. Na začátku týdne se jednalo zejména o následky pondělního krupobití, následně se projevilo řádění prudkých bouřek, které zasáhly naše území v dalších dnech. Podle prvních zpráv Slavia pojišťovny klienti nejčastěji hlásí škody na poškozených nemovitostech, jedná se o vytopené sklepy, ucpané kanalizace či poničené zahrady a jejich vybavení. Nejvíce případů je zatím evidováno ve Středočeském kraji.

„Slavia pojišťovně se průběžně hlásí klienti, kteří byli poškozeni nedávnými bouřkami. Většina škod je hrazena z pojištění domácnosti a nemovitosti, jedná se zejména o poškozené fasády a střechy domů, vyplavené sklepy, škody v domácnostech způsobené ucpanou kanalizací a také zničené zahrady, například rozbité skleníky a další zahradní vybavení,“ říká Jan Vlček, obchodní ředitel Slavia pojišťovny. Další skupinu škod tvoří poškozené automobily, v tomto případě je plnění hrazeno z havarijního pojištění, případně připojištění k povinnému ručení majitele vozu. Nahlášené škody se zatím pohybují v řádech stovek tisíc korun.  

Jan Vlček radí klientům, kteří uplatňují škody, aby se co nejdříve obrátili na svou pojišťovnu a škody nahlásili buď telefonicky, nebo e-mailem. Operátoři jim také poradí s dalším postupem. Vždy se vyplatí škody zdokumentovat. Stačí, když vše nafotíte na mobilní telefon. Připravte si také soupis poškozených věcí, případně příslušných dokladů, např. účtů či záručních listů.     

Pokud bouřky nebo krupobití způsobí škody na automobilech, majitelé vozů by si měli ověřit, zda mají uzavřené havarijní pojištění, které chrání jejich vůz proti poškození přírodními živly. U některých pojišťoven je možné živelná nebezpečí připojistit také v rámci povinného ručení. Po nahlášení škody bude nutné, aby poničený automobil zkontroloval technik pojišťovny nebo partnerského autoservisu. „Opravu automobilu si pak zajistí majitel vozu a pojišťovna mu následně proplatí náklady nebo je automobil opraven v partnerském servisu na náklady pojišťovny. Při konečném vyúčtování je třeba brát v úvahu také výši spoluúčasti,“ vysvětluje Jan Vlček ze Slavia pojišťovny.        

Témata:  bouřky počasí

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy