Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bouřky zničily domy, zahrady i auta. Jak postupovat při hlášení škod?

Bouřka, ilustrační fotografie
Bouřka, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Po nedávných bouřkách pojišťovny průběžně evidují údaje o způsobených škodách. Na začátku týdne se jednalo zejména o následky pondělního krupobití, následně se projevilo řádění prudkých bouřek, které zasáhly naše území v dalších dnech. Podle prvních zpráv Slavia pojišťovny klienti nejčastěji hlásí škody na poškozených nemovitostech, jedná se o vytopené sklepy, ucpané kanalizace či poničené zahrady a jejich vybavení. Nejvíce případů je zatím evidováno ve Středočeském kraji.

„Slavia pojišťovně se průběžně hlásí klienti, kteří byli poškozeni nedávnými bouřkami. Většina škod je hrazena z pojištění domácnosti a nemovitosti, jedná se zejména o poškozené fasády a střechy domů, vyplavené sklepy, škody v domácnostech způsobené ucpanou kanalizací a také zničené zahrady, například rozbité skleníky a další zahradní vybavení,“ říká Jan Vlček, obchodní ředitel Slavia pojišťovny. Další skupinu škod tvoří poškozené automobily, v tomto případě je plnění hrazeno z havarijního pojištění, případně připojištění k povinnému ručení majitele vozu. Nahlášené škody se zatím pohybují v řádech stovek tisíc korun.  

Jan Vlček radí klientům, kteří uplatňují škody, aby se co nejdříve obrátili na svou pojišťovnu a škody nahlásili buď telefonicky, nebo e-mailem. Operátoři jim také poradí s dalším postupem. Vždy se vyplatí škody zdokumentovat. Stačí, když vše nafotíte na mobilní telefon. Připravte si také soupis poškozených věcí, případně příslušných dokladů, např. účtů či záručních listů.     

Pokud bouřky nebo krupobití způsobí škody na automobilech, majitelé vozů by si měli ověřit, zda mají uzavřené havarijní pojištění, které chrání jejich vůz proti poškození přírodními živly. U některých pojišťoven je možné živelná nebezpečí připojistit také v rámci povinného ručení. Po nahlášení škody bude nutné, aby poničený automobil zkontroloval technik pojišťovny nebo partnerského autoservisu. „Opravu automobilu si pak zajistí majitel vozu a pojišťovna mu následně proplatí náklady nebo je automobil opraven v partnerském servisu na náklady pojišťovny. Při konečném vyúčtování je třeba brát v úvahu také výši spoluúčasti,“ vysvětluje Jan Vlček ze Slavia pojišťovny.        

Témata:  bouřky počasí

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.