Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prezident kývnul na odstranění reklamy z ČT1 a ČT24

Komerční vysílání zmizí od pátku 11. listopadu z kanálů veřejnoprávní televize ČT1 a ČT24. Prezident Václav Klaus podepsal v úterý zákon, který to přikazuje, informoval prezidentův mluvčí Radim Ochvat.

Reklama tak zůstane ve veřejnoprávní televizi pouze na kanálech ČT2 a ČT4.

Výnosy z reklam na ČT2 mají podle původního návrhu putovat do Státního fondu kultury, z peněz za reklamu na sportovním kanále ČT4 by měla televize rozšiřovat sportovní přenosy a nakupovat nová televizní práva. Pozměňovací návrh Senátu, který sněmovna schválila, však dodává, že do 30. června 2012 bude Česká televize z výnosu z reklamy z těchto dvou programů odvádět částku ve výši 1 250 000 korun na zvláštní účet pro rozvoj zemského digitálního vysílání. To, že senátoři nechtěli změnit podstatu zákona a požadovali pouze zapracování drobných legislativních a technických změn, přivítal již dříve i generální ředitel TV Nova Jan Andruško. "Je to jednoznačné potvrzení kompromisu, na základě kterého má reklama a teleshopping úplně zmizet z vysílání ČT1 a ČT24, a to výměnou za rozsáhlou podporu české kinematografie ze strany TV Nova a dalších komerčních televizních stanic," řekl Andruško. Roční 150milionový výpadek ve Státním fondu na podporu a rozvoj české kinematografie, který by s koncem reklamy na prvním programu ČT hrozil, nahradí komerční televize vysílající hranou tvorbu. Televize Nova, Prima a TV Barrandov budou do fondu podle návrhu odvádět dvě procenta svých reklamních příjmů, peněz pro filmaře by tam mělo být víc než dosud z ČT. Televize Nova rozhodnutí uvítala. "Tímto krokem se definitivně ukotvil termín konce digitalizace pozemního televizního vysílání a zároveň se přesně stanovila pravidla pro vysílání reklamy a teleshoppingu na veřejnoprávní televizi. Pro televizi Nova rozhodnutí poslanců dále znamená potvrzení slibu významně investovat do podpory českého filmu, tedy do Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie," uvedl Jan Andruško, generální ředitel televize Nova. Změny ve vysílání reklamy na ČT mají přijít s koncem přechodu na zemské digitální televizní vysílání, který je stanovený na 11. listopad 2011. Výjimku pro stávající analogové vysílání až do června příštího roku mají jen oblasti Jesenicka a Zlínska, kde je zavádění nového signálu nejkomplikovanější.

Témata:  reklama Václav Klaus

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

23. dubna 2024 10:49

Tesco rozšiřuje studentskou slevu na průkaz ISIC i na víkendy

Od října minulého roku funguje ve všech obchodech Tesco v Česku desetiprocentní sleva pro studenty starší osmnácti let na studentský průkaz ISIC od pondělí do pátku. To se nyní na základě názorů studentů mění. Od pondělka 22. dubna mohou se slevou nakoupit i o víkendech.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy