Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Z České televize možná zmizí reklama

Z České televize možná zmizí reklama

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Poslanci v úterý propustili do závěrečného, třetího kola projednávání zákon, který omezuje reklamu na České televizi. Pokud návrh projde legislativním procesem, mohla by reklama z ČT1 i ČT24 úplně zmizet.

Podle novely by měla reklama zmizet z hlavního kanálu ČT i ze zpravodajské ČT24. Komerční bloky by nadále zůstaly pouze na ČT2 a ČT4, a to na podporu české kinematografie a českého sportu.

Poslanci se tak ve druhém čtení odklonili od původního návrhu, který počítal s tím, že reklama v České televizi ještě zůstane. Návrh volebního výboru, který sněmovna v úterý přijala jako základ úpravy zákona, naopak počítá s tím, že z kanálu ČT1 a ČT24 zmizí reklama úplně.

Výnosy z reklamy na ČT2 by podle návrhu putovaly do Státního fondu kultury, z peněz za reklamu na sportovním kanále ČT4 by měla televize rozšiřovat sportovní přenosy a nakupovat nová televizní práva. Výpadek, který nastane v případě, že reklama na prvním programu ČT skončí, by byly ochotné komerční televize Nova a Prima kompenzovat příspěvkem na podporu kinematografie. To ostatně potvrdil i generální ředitel televize Nova Jan Andruško na nedávné konferenci Digimedia. "Do Státního fondu na podporu kinematografie jde 150 milionů korun ročně. Jsme připravit se podílet na získání stejné, možná i vyšší částky," řekl Andruško. "Hlásíme se k participaci, která bude odpovídat našemu tržnímu podílu, který je vysoký," přiblížil předpokládaný objem vložených financí ředitel Novy. Pokud je v současnosti podíl skupiny programů televize Nova zhruba 40procentní, šlo by asi o 60 milionů korun ročně. O konečné podobě zákona rozhodnou zákonodárci nejdříve na další schůzi Poslanecké sněmovny.

Témata:  Česká televize reklama

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.