Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Studenti jsou ochotni se kvůli nové práci přestěhovat kamkoli na světě

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nejžádanějším zaměstnavatelem je u VŠ studentů již po čtvrté za sebou společnost Google. Mezi firemními benefity studenti preferují celoživotní vzdělávání, flexibilní pracovní dobu a stravenky. Pokud by se měli stěhovat za prací, polovina studentů by byla ochotna vycestovat kamkoli na světě. Letos již po jednadvacáté provedla organizace AIESEC Česká republika ve spolupráci se společností ManpowerGroup průzkum The Most Desired Company vyhlašovaný v rámci Výročních cen Klubu zaměstnavatelů.

V posledních letech v TOP 10 nejžádanějších zaměstnavatelích nedochází k velkým změnám. Z pohledu studentů jsou zde oblíbené stálice jako KPMG, Škoda Auto, ČEZ, Komerční banka, Česká spořitelna, Deloitte, Microsoft a Google na prvním místě.

Nadvláda společnosti Google trvá čtvrtým rokem, přestože v České republice přijímá absolventy v jednotkách ročně. "Google je velkou ikonou v employer brandingu a ukazuje ostatním zaměstnavatelům, jaké hodnoty musí nastupující generaci Y nabídnout, aby přitáhli ty nejlepší talenty. Pokud je organizace schopna naslouchat potřebám generace Y, pomůže jí to najít způsob, jak rozvíjet schopnosti a dovednosti všech svých zaměstnanců. Tento postup také vytváří jedinečnou příležitost k celkovému přepracování modelu řízení společnosti a k zapojení všech zaměstnanců do procesu budování vysoce produktivní firmy,“ upozorňuje Jiří Halbrštát, manažer marketingu a náboru personální společnosti ManpowerGroup.

Nejžádanější benefity: celoživotní vzdělávání a flexibilní pracovní doba

Celoživotní vzdělávání je pro studenty klíčové ve výběru budoucího zaměstnavatele – 75 % by ho uvítala jako zaměstnanecký benefit. Mezi dalšími benefity by si přáli flexibilní pracovní dobu (59 %), stravenky (44 %), mobil a notebook (26 %), příspěvek na volnočasové aktivity (29 %) a služební automobil (20 %). „V poslední době sledujeme trend, kdy firmy, které se studentům více otevírají a ukazují firemní kulturu různou formou, se stávají více žádanými zaměstnavateli. K té patří i firemní benefity, podle kterých se studenti čím dál více orientují. Důkazem je i posun firem ŠKODA AUTO, či Nestlé, které jsou v posledních letech velmi aktivní ve vztahu k mladým nadaným absolventům,“ říká Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů, organizátor soutěže SODEXO Zaměstnavatel roku.

Osobní kontakt vítězí

Studenti hledají nové zaměstnání nejčastěji na webových portálech (83 %), mezi přáteli a známými (76 %), přes webové stránky konkrétních firem (55 %) či na pracovních veletrzích (46 %). „Dnes je samozřejmostí, že nejčastěji používaným nástrojem pro zjištění informací o zaměstnavatelích je internet, kde si student může najít opravdu velké množství informací. Zajímavé však je, že k rozhodnutí u ambiciózního absolventa o tom, kde chce po škole doopravdy pracovat, dochází při osobním kontaktu se zástupci firem, prvním pohovoru či absolvování nejrůznějších workshopů či událostí organizovaných firmou nebo studentskými organizacemi,“ vysvětluje Ondřej Lang z organizace AIESEC.

Nejvyšší očekávaný plat

Nejvyšší plat očekávají studenti technických oborů, v průměru 26 500 Kč, následují je studenti ekonomických oborů (24 900 Kč) a studenti přírodních věd (23 400 Kč).

Cestování za prací není pro budoucí zaměstnance problém

Pokud by se budoucí absolventi měli stěhovat za novým zaměstnáním, polovina z nich (54 %) by byla ochotna vycestovat kamkoli po světě, 22 % v rámci Evropy a 12 % by bylo ochotných se stěhovat pouze po České republice. „Ukazuje se, že si studenti uvědomují přínos zkušeností, které mohou načerpat během práce v zahraničí. Takové zkušenosti pak bohatě zužitkují při návratu do České republiky, a to nejen v mezinárodních firmách,“ dodává Pavel Hulák.

Výsledky pro rok 2015 v České republice:

The Most Desired Company – Nejžádanější zaměstnavatel mezi studenty VŠ

Google KPMG Škoda Auto ČEZ Nestlé Deloitte Microsoft Komerční banka L´OREAL Česká spořitelna

Témata:  práce studenti

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.