Nejžádanějším zaměstnavatelem je u VŠ studentů již po čtvrté za sebou společnost Google. Mezi firemními benefity studenti preferují celoživotní vzdělávání, flexibilní pracovní dobu a stravenky. Pokud by se měli stěhovat za prací, polovina studentů by byla ochotna vycestovat kamkoli na světě. Letos již po jednadvacáté provedla organizace AIESEC Česká republika ve spolupráci se společností ManpowerGroup průzkum The Most Desired Company vyhlašovaný v rámci Výročních cen Klubu zaměstnavatelů.
V posledních letech v TOP 10 nejžádanějších zaměstnavatelích nedochází k velkým změnám. Z pohledu studentů jsou zde oblíbené stálice jako KPMG, Škoda Auto, ČEZ, Komerční banka, Česká spořitelna, Deloitte, Microsoft a Google na prvním místě.
Nadvláda společnosti Google trvá čtvrtým rokem, přestože v České republice přijímá absolventy v jednotkách ročně. "Google je velkou ikonou v employer brandingu a ukazuje ostatním zaměstnavatelům, jaké hodnoty musí nastupující generaci Y nabídnout, aby přitáhli ty nejlepší talenty. Pokud je organizace schopna naslouchat potřebám generace Y, pomůže jí to najít způsob, jak rozvíjet schopnosti a dovednosti všech svých zaměstnanců. Tento postup také vytváří jedinečnou příležitost k celkovému přepracování modelu řízení společnosti a k zapojení všech zaměstnanců do procesu budování vysoce produktivní firmy,“ upozorňuje Jiří Halbrštát, manažer marketingu a náboru personální společnosti ManpowerGroup.
Nejžádanější benefity: celoživotní vzdělávání a flexibilní pracovní doba
Celoživotní vzdělávání je pro studenty klíčové ve výběru budoucího zaměstnavatele – 75 % by ho uvítala jako zaměstnanecký benefit. Mezi dalšími benefity by si přáli flexibilní pracovní dobu (59 %), stravenky (44 %), mobil a notebook (26 %), příspěvek na volnočasové aktivity (29 %) a služební automobil (20 %). „V poslední době sledujeme trend, kdy firmy, které se studentům více otevírají a ukazují firemní kulturu různou formou, se stávají více žádanými zaměstnavateli. K té patří i firemní benefity, podle kterých se studenti čím dál více orientují. Důkazem je i posun firem ŠKODA AUTO, či Nestlé, které jsou v posledních letech velmi aktivní ve vztahu k mladým nadaným absolventům,“ říká Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů, organizátor soutěže SODEXO Zaměstnavatel roku.
Osobní kontakt vítězí
Studenti hledají nové zaměstnání nejčastěji na webových portálech (83 %), mezi přáteli a známými (76 %), přes webové stránky konkrétních firem (55 %) či na pracovních veletrzích (46 %). „Dnes je samozřejmostí, že nejčastěji používaným nástrojem pro zjištění informací o zaměstnavatelích je internet, kde si student může najít opravdu velké množství informací. Zajímavé však je, že k rozhodnutí u ambiciózního absolventa o tom, kde chce po škole doopravdy pracovat, dochází při osobním kontaktu se zástupci firem, prvním pohovoru či absolvování nejrůznějších workshopů či událostí organizovaných firmou nebo studentskými organizacemi,“ vysvětluje Ondřej Lang z organizace AIESEC.
Nejvyšší očekávaný plat
Nejvyšší plat očekávají studenti technických oborů, v průměru 26 500 Kč, následují je studenti ekonomických oborů (24 900 Kč) a studenti přírodních věd (23 400 Kč).
Cestování za prací není pro budoucí zaměstnance problém
Pokud by se budoucí absolventi měli stěhovat za novým zaměstnáním, polovina z nich (54 %) by byla ochotna vycestovat kamkoli po světě, 22 % v rámci Evropy a 12 % by bylo ochotných se stěhovat pouze po České republice. „Ukazuje se, že si studenti uvědomují přínos zkušeností, které mohou načerpat během práce v zahraničí. Takové zkušenosti pak bohatě zužitkují při návratu do České republiky, a to nejen v mezinárodních firmách,“ dodává Pavel Hulák.
Výsledky pro rok 2015 v České republice:
The Most Desired Company – Nejžádanější zaměstnavatel mezi studenty VŠ
Google KPMG Škoda Auto ČEZ Nestlé Deloitte Microsoft Komerční banka L´OREAL Česká spořitelnaSouvisející
8. listopadu 2024 9:41
5. listopadu 2024 15:40
9. září 2024 10:03
6. září 2024 15:14
30. srpna 2024 15:49