Jak ušetřit peníze spojené s provozem vaší firmy?

PR - Podnikání může být nejenom cestou k vysokým výdělkům, ale může být také cestou k finanční nezávislosti. Aby však bylo podnikání úspěšné, je třeba:

Ilustrační fotografie
reklama
  • Dobrý nápad
  • Dobrý podnikatelský plán
  • Minimální konkurence
  • Správná manažerská rozhodnutí

 

Ani to však úspěchy přinést nemusí. A to hlavně v případě, kdy neumíte nakládat se svými penězi. Podívejme se tedy na možnosti úspor, které s firmou mohou souviset.

Platíte si kancelář? A kolik stojí?

Jedním z nejběžnějších výdajů je určitě ten, který se týká vaší kanceláře. Pokud ji firma skutečně potřebuje, je jasné, že její placení nutné je. Většina podnikatelů je však neustále na cestách, nebo pracuje z domova. V tomto směru je lepší volbou oblíbená virtuální kancelář. Tedy virtuální sídlo, kde je v rámci nabízených služeb dostupný příjem pošty, návštěv, nebo zvedání telefonů. A pokud budete přece jenom konkrétní zázemí potřebovat, není problém si pronajmout zasedačku. A jak vše vyjde finančně? Rozdíly mohou dělat i desetitisíce korun ročně.

Spočítejte dobře efektivitu vaší práce

Mnoho podnikatelů doslova vyhazuje peníze tím, že dělají neefektivní práci. Tedy konkrétní finance sice neztrácejí, ale ani je nevydělávají. Věnují se totiž činnostem s nejasným výsledkem. Příkladem může být vymáhání nezaplacených pohledávek. Určitě nedoporučujeme nechat je být, jelikož jsou to stále peníze. Chceme ale říci, že je lepší být při jejich vymáhání efektivnější. V tomto směru zabezpečujeme vymáhání pohledávek, které je pro každého podnikatele zaručeně lepší cestou. Sice obětuje procenta z vymožené částky, ale zbude mu velké množství času. Budete-li ho věnovat vašemu byznysu, vyděláte peníze, které tak hravě překročí i onu procentuelní odměnu, kterou odevzdáte za externí vymožení.

Daně – největší problém mnohých podnikatelů

Hlavně ti začínající, tedy živnostníci, v tomto směru velmi tápou. Především proto, že se snaží řešit si účetnictví svépomocí. A to je chyba. Nejenom, že riskují budoucí problémy s finančním úřadem, ale také nemusí znát všechny možnosti, které aktuální právní řád nabízí. Variant, jak si snižovat daňový základ a vyhnout se tak konkrétnímu placení je na několik desítek. Všechny navíc zcela legální. A jak na to? Stačí dobrá účetní. Sice ji budete muset platit, ale díky svým zkušenostem vám ušetří mnohem více, než když budete řešit věci na vlastní pěst.

Podobně by se dala daná situace aplikovat na zaměstnance, kteří vyrazí do ciziny za prací. Nemají-li za sebou zkušeného člověka nebo agenturu, mohou být doslova okrádáni. Daně v Německu se pohybují i na hranici 50 procent. Přitom stačí nepracovat po celý rok, změnit zaměstnání, nebo pracovat ve dvou pracích zároveň a máte nárok na vrácení zaplacené daně.

Provozní náklady – největší výdajová položka

Především v době krize bylo zajímavé pozorovat, kolik firem vlastně dokázalo ze dne na den ušetřit. A to jenom proto, že dříve byly provozní náklady spojené s enormním plýtváním. Přitom stačí pár jednoduchých kroků a tisíce a desetitisíce ročně jsou na světě. Levné tonery a správně nastavená tiskárna ušetří za tisk dokumentů. LED osvětlení dokáže ušetřit na elektřině. Správně nastavený termostat šetří náklady za vytápění a redukční baterie zase umožní ušetřit vodu v koupelně už jenom při běžném mytí rukou. Přitom pořizovací náklady mohou být v řádech stokorun. A jak je na tom vaše firma?

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky