Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kolik Češi utratí v Chorvatsku? A za co nejvíc?

Chorvatsko, ilustrační fotografie
Chorvatsko, ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Chorvatsko je u Čechů vůbec nejoblíbenější letní destinací, kde tráví dovolenou. I letos k Jadranu zamíří statisíce z nás. Podívejte se na přehled, kolik průměrně Čech v Chorvatsku utratí a za co.

Statisíce Čechů nedá na Chorvatsko dopustit, místní podnikatelé ale z nás ale tak nadšení až tolik nejsou, patříme spíše k těm spořivějším. V průměru Čech na dovolené u Jadranu utratí 1463 korun za den, méně utratí jen domácí, tedy Chorvati.

Na druhou stranu je nutné podotknout, že v Chrovatsku příliš neutrácejí ani Němci či Nizozemci, kteří denně utratí zhruba 200 až 300 korun více. Největší radost chorvatským obchodníkům určitě dělají Britové a Rusové. Turisté z východu v průměru denně zaplatí 2 707 korun, Britové ještě o šest stovek víc.

Průměrné denní náklady v Chorvatsku na osobu podle národnosti ZDE.

PlánVýzkumu chorvatského Institutu za turizam se zúčastnilo v průběhu loňského léta 4035 respondentů na 76 místech po celém Chorvatsku.

Podle tohoto průzkumu Češi nejvíce tráví v Chorvatsku čtyři až sedm nocí (50,6 %), čtvrtina (25,8 %) Čechů pak na dovolené u Jadranu stráví osm až deset nocí. Nejvíce času pak Češi dle Institutu za turizam tráví na pláži nebo v kavárnách či barech, což vyplývá i z toho, že největší motivací pro cestu do Chorvatska je pasivní odpočinek a relaxace.

Psali jsme: Kde u moře je pro Čechy nejlevněji?

Průměrný Čech, který navštíví Chorvatsko, cestuje s rodinou a je mu mezi 36 až 45 lety, rodinný měsíční příjem je pak mezi 40 až 55 tisíci korunami. Tři čtvrtiny návštěvníků z Česka pak podle průzkumu k Jadranu dorazí autem, což není výjimka, protože do Chorvatska autem jezdí necelých 65 procent návštěvníků.  

Témata:  Chorvatsko

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy