Česká republika se poprala s ekonomickou krizí. Politická scéna se potýká s každodenním napětím, ať už jde o ministra financí Andreje Babiše a možné střety zájmů, jeho slovní přestřelky s premiérem Bohuslavem Sobotkou, nebo o vyjádření Miloše Zemana. To, že se situace zlepšuje, poznají Češi podle jednoho ukazatele, říká sociolog Petr Hampl.
Největšími indikátory, toho, že se začínají poměry v České republice měnit k lepšímu, budou prý mimo jiné reklamy na alkohol. „Když se bude reklama vracet ke starým časům, budou v nich vystupovat sedláci nebo chlapi z fabrik, co svou nezměrnou dřinou a svými těžkými životy položili základ úspěchu téhle země. Na rozdíl od nevolníků předchozích generací byli i správně vzpurní," myslí si sociolog.
Různé země se podle Hampla dívají na takovou společenskou skupinu odlišně. „V anglosaských zemích je úděl lidí z téhle třídy, a z té doby, vnímán jako těžký i heroický zároveň, viz jejich reklamy na whisky, u nás jako těžký, ubohý a hodný pohrdání. Proto v našich reklamách vystupují jen lidé z vyšších vrstev. V prvních letech po roce 89 tomu bylo jinak - vzpomínáte na prostějovské džíny William&Devin oslavující statečnost dělníků na stavbě železnic?" vzpomíná na svém facebookovém profilu sociolog a dodává, že takové reklamy rychle vymizely.
„Dokud se stydíme za své kořeny a dokud jen doufáme, že na nás ulpí kousek vznešenosti nějakého cizího panstva - on to může být klidně cizí podvodník, ale to zpravidla neřešíme - nebude naše země svobodná, bezpečná ani bohatá," varuje sociolog.
Témata: práce
Související
8. listopadu 2024 9:41
5. listopadu 2024 15:40
9. září 2024 10:03
6. září 2024 15:14
30. srpna 2024 15:49