Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Babišovy redakce se za rok změnily k nepoznání

Andrej Babiš
Andrej Babiš
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Totálně překopané. Tak lze označit nejen vedení, ale i redakce Babišových deníků Lidové noviny a MF Dnes. Server Hlídací pes přinesl seznam těch, kdo za rok, kdy noviny vlastní Babiš, opustili redakci.

V červnu loňského roku získal pod svá křídla miliardový holding Agrofert vydavatelství Mafra, které je největší v České republice. Babiš tím získal velký vliv na mediální scénu, což se mu jako politikovi hodí. Sám ale tvrdí, že do obsahu ani personálních záležitostí zasahovat nebude.

On možná ne, ale i tak došly redakce obou deníků velkých obměn. V LN i MF Dnes nezůstali původní šéfredaktoři. Čásenský podal výpověď, Balšínek odešel po dohodě. Právě Balšínek stojí za projektem serveru Echo24, kde se sdružilo hned několik bývalých novinářů od Babiše. Odešla také velká část zástupců šéfredaktora a vedoucích redakcí.

Celkem tak z MF Dnes odešlo 13 lidí, z LN ještě o tři více.

Témata:  Andrej Babiš

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.