Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řetězci Subway po loňské stagnaci rostou tržby. Nejvíce na Moravě, kde otevírá další restauraci

Subway
Subway
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Řetězci rychlého občerstvení Subway rostou v prvních měsících letošního roku v České republice tržby. Meziročně se jedná o 11% zvýšení, což je po Belgii druhý nejvyšší růst v Evropě. Důvodem je opětovné nastartování české ekonomiky a rozšíření produktů, které tento řetězec nabízí. Jedná se o pozitivní vývoj oproti minulému roku, kdy Subway stagnoval.

„I přes nepříznivou situaci na trhu fastfoodových řetězců se nám daří zvyšovat své tržby. V minulém roce byl vidět pozitivní vývoj v krajských a menších městech, především na Moravě, kde tržby rostly o 6 %,“ říká k ekonomické situaci Martin Princ, ředitel rozvoje Subway ve střední a východní Evropě: „Loňský rok nás utvrdil, že jdeme správnou cestou. Letos proto plánujeme otevřít několik nových poboček. Aktuálně se rozhlížíme po vhodných franšízantech i v Pardubicích a Hradci Králové, kde vidíme velký potenciál, ale shánění zájemců o licenci je tam obtížnější než jinde,“ doplňuje plány Martin Princ.Východ republiky sendvičům přeje, Subway otevírá další restauraci v Ostravě 

Řetězec Subway, který funguje na principu franšízy, se slibně rozvíjí na Moravě, kde má v současné době již devět restaurací včetně nové restaurace v Ostravě, která byla otevřena ve druhé polovině dubna. V jednání jsou však i další tři pobočky, z nichž jedna by mohla být na dálnici.„Koncept zdravější alternativy fastfoodu, který razíme, má v českém prostředí velký potenciál. Naším cílem je mít v České republice přes sto restaurací. Pro tuzemského zákazníka je vize Subway čím dál důležitější, což dokazují úspěchy i v menších městech,“ komentuje Martin Princ a dodává, že výhodou tohoto amerického řetězce je každé čtyři hodiny pečené vlastní pečivo nebo příprava sendviče z prvotřídních surovin přímo před zákazníkem, ve kterých je ve velké míře zastoupena zelenina.Vedle tradičních míst – v nákupních centrech a v kamenných provozovnách – se chce Subway rozvíjet i v netradičních lokalitách. Ty jsou pro tento řetězec typické v zahraničí, kde tvoří pětinu poboček. Úspěšnost tohoto konceptu dokazuje i nejrychleji rostoucí restaurace v České republice u dálničního sjezdu Rohlenka u Brna. V jiných státech se však zákazníci mohou setkat s restauracemi Subway i v nemocnicích, ve školách nebo například v kostele.

Češi chtějí ušetřit, a proto si někdy připlatíMartin Princ, který má vedle České republiky na starosti i další státy střední a východní Evropy, doplňuje, že masivní rozvoj franšízového podnikání v České republice teprve přijde. „V Polsku jsou na trhu stovky franšízových konceptů. U nás je více konzervativní prostředí, ale čas rozvoje už pomalu nastává,“ předvídá trendy v maloobchodu Princ. Čeští zákazníci se liší i v nákupních zvyklostech. Raději si objednají jednotlivé položky místo výhodnějšího menu. Mají tak pocit, že utratí méně, i když to ve výsledku může být naopak. Franšízanty jsou většinou podnikatelé, kteří chtějí dále rozšířit spektrum aktivit, nebo manažeři s úsporami a touhou změnit životní styl. „Jeden z nových franšízantů na Moravě se mi například svěřil, že chce do práce jezdit pouze na kole,“ uzavírá s úsměvem Martin Princ.

Témata:  Subway

Související

Aktuálně se děje

24. července 2024 10:16

21. července 2024 21:04

SLEDUJTE: Joe Biden se vzdal kandidatury. Trump zatím nemá soupeře

Americký prezident Joe Biden v neděli oznámil, že stáhne svou kandidaturu na post prezidenta USA a nebude se ucházet o znovuzvolení.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Jozef Síkela

Vláda navrhne eurokomisařem za Česko Jozefa Síkelu

Vláda Petra Fialy nabídne staronové předsedkyni Evropské komise Ursule von der Leyenové jako eurokomisaře za Českou republiku současného ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkelu. O jeho nominaci rozhodla na poslední schůzi před vládními prázdninami ve středu 24. července 2024. Začátku schůze byl přítomen i prezident republiky Petr Pavel.