Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Řetězec s rychlým občerstvením Subway zvažuje svůj prodej

Subway
Subway
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením Subway zkoumá možnosti svého prodeje. S odvoláním na informované zdroje to napsal deník The Wall Street Journal (WSJ). Firma si podle něj k tomu najala poradce, hodnota společnosti by mohla činit více než deset miliard USD (přes 223 miliard Kč).

Proces je teprve v počáteční fázi. Očekává se, že prodej by mohl přilákat jak firemní zájemce, tak soukromé investiční firmy. Je však stále možné, že k prodeji nakonec nedojde.

Subway je jednou z největších světových značek rychlého občerstvení. Má více než 37.000 restaurací ve více než 100 zemích, včetně České republiky. Je známý hlavně díky svým sendvičům, jejichž složení si zákazníci mohou dotvořit těsně před nákupem.

Firmu Subway více než 50 let vlastní dvě rodiny zakladatelů. Podle výzkumné společnosti Technomic tržby společnosti v USA v roce 2021 činily 9,4 miliardy USD, meziročně stouply o 13 procent. Podle počtu provozoven byl Subway největším restauračním řetězcem v USA.

Média o prodeji firmy spekulovala už vícekrát, naposledy v roce 2021. Tehdy to ale řetězec popřel. Nyní na dotaz WSJ uvedl, že jako soukromá společnost nekomentuje vlastnickou strukturu ani obchodní plány.

Prodej řetězce Subway by byl příznivou zprávou pro fúze a akvizice, které jsou v poslední době nevýrazné, zejména kvůli nestabilitě na trhu a rovněž kvůli obavám z hospodářské recese. Objem těchto transakcí v USA loni podle společnosti Dealogic klesl o 41 procent na 1,5 bilionu USD. Zvlášť maloobchodní sektor se potýkal s problémy, protože spotřebitelé změnili skladbu výdajů.

Témata:  Subway

Aktuálně se děje

24. května 2024 15:53

24. května 2024 10:49

23. května 2024 17:19

Období nižších cen končí. Spotřebitelé se musí připravit na zdražování elektřiny

Velkoobchodní ceny energií již několikátým týdnem výrazně rostou, což dodavatelé začínají zohledňovat v nabídkách pro spotřebitele. Odborníci doporučují vyhledat si nejlevnější nabídku a tu zafixovat na co nejdéle. 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ondřej Škorpil, ředitel divize sdílené služby České pošty.

Rozhovor

Transformace České pošty: Klientský komfort na prvním místě

V loňském roce nastartovaná transformace České pošty přinese rozdělení na dvě hlavní části. Veřejné poštovní služby stále budou pod hlavičkou České pošty, zatímco logistické, balíkové služby budou pod hlavičkou Balíkovny, která se mezitím připravuje k prodeji strategickému investorovi. Podle Ondřeje Škorpila, ředitele divize sdílené služby České pošty, to přinese zvýšení klientského komfortu.