Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Novodobá zlatá horečka: Cena zlata trhá jeden rekord za druhým

Spotová cena zlata během čtvrtečního obchodování vzrostla na 1825, 99 dolaru (31 042 Kč) za trojskou unci a vytvořila nový rekord. Informovala o tom agentura Reuters.

Během uplynulých dvou týdnů cena zlata přidala devět procent, což je nejsilnější dvoutýdenní nárůst od poloviny února 2009. Růst zaznamenalo i stříbro, které se dostalo na 40,50 dolaru (689 Kč) za unci.

Investoři se k zlatu uchylují jako k bezpečné investici, podobně jako žlutý kov je na tom i švýcarský frank, který v tomto týdnu výrazně posiluje a dělá vrásky tamní centrální bance.

Na tomto vývoji se nejvíce podepsaly pokračující obavy z dluhové krize v eurozóně, které z pohledu mnoha analytiků chybí jasné řešení aktuálních problémů. Výsledky setkání mezi francouzským prezidentem Nicolasem Sarkozym a německou kancléřkou Angelou Merkelovou trhy příliš nenadchly.

„Jsem jedním z těch lidí, kteří si myslí, že zlato dosáhne ceny dva tisíce dolarů za unci. Důvody se nemění, je to nedostatek důvěry ve všechno ostatní,“ vysvětlil vedoucí oddělení prodeje kovů Peter Hillyard ze společnosti ANZ.

Témata:  zlato

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.