Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Přečtěte si, jak jsou vydíráni pražští podnikatelé

Přečtěte si, jak jsou vydíráni pražští podnikatelé

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Analytik a ředitel Nadačního fondu proti korupci Petr Soukenka popsal dva příběhy dvou pražských podnikatelů, které se týkají vydírání. V obou byl uměle vytvořen problém a následně vytvořena nabídka na vyřešení problémů za nemalou sumu.

Nejmenovaný podnikatel chtěl realizovat stavební projekt, k čemuž potřeboval všechny možná povolení. V době, kdy měl povolení získat, zastavil se u něj právník jednoho pražského kmotra a řekl, že pro zisk důležitého povolení musí zaplatit 1,5 milionu korun, jinak by mohly nastat problémy s povolením. Za uvedenou sumu právník s kmotrem vše vyřeší, aby se problémy neobjevily. Podnikatel raději zaplatil a povolení získal. O něco později přišel tentýž právník kvůli dalšímu povolení. Tentokrát měl podnikatel zaplatit za tyto „konzultační služby" 20 milionů, to však odmítl, ale povolení získal.

„Právník běhá po svobodě a vydírá další podnikatele... Abychom byli ovšem korektní, musíme k příběhu dodat, že někdy jsou tito vyděrači skutečně domluveni s úředníky a problémy nejsou pouze fiktivní," dodává Soukenka k prvnímu příběhu.

V druhém příběhu se jedná o majitele autosalonu Honda v Motole Martina Pecku, který chtěl salon rozšířit, k čemuž potřeboval taktéž povolení. „Najednou se u něho v kanceláři začali střídat různé existence (kamarád jim říká „nosiči problémů") s tím, že bude mít problémy a oni je umí vyřešit," píše Soukenka. Tito lidé se dožadovali 50 milionů, což však Pecka neustále odmítal. Když se však skutečně objevil problém, znovu přispěchal muž na pomoc, Pecka se ale raději obrátil na policii.

„Vyděrač a jeho kamarád skončili na čtyři roky v kriminále. Je pravda, že pan Pecka má i nyní občas nějaký problém, ale už za ním nikdo nechodí," dodává analytik.

Témata:  podnikatelé

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.