ČNB důrazně varuje: Pozor na podpisy pod kdejakým nesmyslem

Někteří pojišťovací a investiční zprostředkovatelé nemají v těle kousek slušnosti. Při pohovorech se snaží z lidí dostat podpisy pod nejrůznější smlouvy, které jsou pro klienty naprosto nevýhodné, těm ve finále zbudou pouze oči pro pláč.

660
reklama

U pojišťovacích zprostředkovatelů je možné často se setkat s klamavým přirovnáváním investičního životního pojištění ke spoření. Zde by se měli mít klienti obzvláště na pozoru. „Lidé si pak například nesprávně myslí, že při předčasném zrušení pojištění dostanou zpět své vložené finanční prostředky i s úroky," říká viceguvernér České národní banky Vladimír Tomšík. Ve skutečnosti však klient obdrží pouze takzvané odkupné, což je částka, která může být výrazně nižší než zaplacené pojistné.

Proti tomu investiční zprostředkovatelé se snaží klienty nejčastěji napálit pomocí podněcování k nadměrnému obchodování. Zákazníkům doporučují provádění častých obchodů bez zjevné investiční strategie. „Jejich cílem však není doporučit lidem výhodné obchody, ale pouze vysoký počet transakcí, díky čemuž mohou maximalizovat poplatky a provize za uskutečněné obchody, aniž by jim záleželo na jejich výsledku," upozorňuje ČNB.

ČNB v prvním pololetí 2013 uložila pojišťovacím zprostředkovatelům pokuty v celkové výši tři miliony korun. Stejné hodnoty dosáhly i pokuty pro investiční zprostředkovatele. „Vzhledem k tomu, že sjednáním finančních produktů lidé rozhodují o své finanční budoucnosti, měli by jejich výběr důkladně zvážit," zakončila členka bankovní rady ČNB Eva Zamrazilová.

Loading...

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky