Chystáte se na zahraniční dovolenou a zvažujete, jestli ji koupit na internetu, nebo přímo v pobočce cestovní kanceláře? Poradíme vám, na co si při nákupu zájezdů přes internet dát pozor.
Zájem o internetové nákupy zájezdů tradičně stoupá během letních měsíců. Češi totiž rádi řeší dovolenou přes tzv. last minute pobyty a zlevněné vouchery na slevových portálech, kterých je u nás asi 120. Jak ale vybrat ten dobrý?
VÝHODY I NEVÝHODY
Proč raději zakoupit vysněnou dovolenou on-line, než zajít do kamenné prodejny? Důvody jsou nasnadě. Tím hlavním je úspora času, protože vše řešíte z vlastního počítače, nemusíte nikam chodit a nemusíte čekat, až se vám někdo na pobočce začne konečně věnovat.
Oproti tomu nákup na kamenné pobočce může mít výhodu v osobním kontaktu se zkušeným prodávajícím, který vám může pomoci vybrat z nepřeberné nabídky zájezd přesně podle vašeho gusta. Je každopádně důležité, abyste nesvěřili svoji důvěru a peníze nedůvěryhodnému prodejci.
DŮVĚŘUJTE, ALE PROVĚŘUJTE
Ať už chcete nakupovat na webu konkrétní cestovní kanceláře, internetovém vyhledávači zájezdů nebo slevovém portálu, nenechte se zbytečně napálit. Především u slevového portálu si ověřte, zda je registrovaný v obchodním rejstříku, kde do příslušného okénka zadejte potřebné údaje. Jestliže na portálu nenajdete kontakt na provozovatele ani další údaje, vyberte si raději k nákupu jiný server.
BUĎTE POZORNÍ
Mnohé "zájezdové weby" jsou nepřehledné a jejich provozovatelé se snaží nabídku prezentovat co nejlákavěji. Proto si pozorně přečtěte, co si vlastně přesně kupujete a co k nabízenému produktu patří. Také si nezapomeňte prostudovat obchodní podmínky zájezdu i to, zda je u něj uvedena konečná cena. Nemělo by také chybět konečné shrnutí nabídky.
SLEVA, KTERÁ NENÍ SLEVOU
Poměrně často se stává, že portály nabízejí "slevu", která však žádnou slevou ve skutečnosti není. Jak to zjistit? Je to jednoduché: na webových stránkách konkrétního hotelu se podívejte, na kolik vyjde pobyt za běžných podmínek.
VSTŘÍCNOST A RYCHLOSTSvé určitě napoví i rychlost a ochota, s jakou vámi vybraný portál reaguje na doplňující otázky k různým nabídkám. Nezapomeňte se ale také zeptat svých známých na zkušenosti s on-line nakupováním a čtěte na internetu názory ostatních uživatelů.
KDY PLATIT?
Je zapotřebí si dát pozor, v jaké fázi a komu posíláme peníze. Zájezd uhraďte až v okamžiku, kdy je potvrzena rezervace od cestovní kanceláře a ta vás vyzve k zaplacení.
GARANCE SPOKOJENOSTI
S koupí dovolené by automaticky měla být spojena garance spokojenosti. Pokud kvalita služeb neodpovídá tomu, co vám bylo nabízeno a za co jste zaplatili, dožadujte se kompenzace ceny.
JAK NA REKLAMACI?
Pokud z nějakého důvodu chceme zájezd reklamovat, musíme se obrátit na toho, kdo ho poskytnul. V případě slevových portálů je to cestovní kancelář. Pokud chceme zájezd reklamovat v místě pobytu, doporučujeme se obrátit na delegáta a nechat si od něj potvrdit zápis.
CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ
Nezapomeňte na cestovní pojištění. Online KALKUČKA cestovního pojištění.
Související
22. srpna 2024 14:36
14. srpna 2024 12:37
13. srpna 2024 17:18
2. srpna 2024 16:18
29. července 2024 12:04