Přestože se majitelům obchodů v současné době nedaří a veškeré zboží bez nálepky „sleva“ je prakticky neprodejné, najdou se i výjimky, u kterých jsou lidé ochotni utrácet měsíc od měsíce stále více peněz.
"Domácnosti stále šetří, kde se dá. Mnozí obchodníci navíc zjišťují, že své zákazníky přesytily slevami, a ti je již považují za samozřejmost při nákupu. Inspirací pro kamenné prodejny mohou být proto internetoví prodejci," říká odborník na maloobchod společnosti PwC Audit Pavel Kulhavý.
Podle jeho slov si dokázaly právě internetové obchody v podvědomí zákazníků vytvořit image výhodného nákupu, díky čemuž si mohou nyní dovolit inzerovat spolehlivost či kvalitu prodejce než pouze další slevy. „Prodej přes internet je navíc jedním z mála stabilně rostoucích segmentů. Celkově očekávám letos stagnaci českého maloobchodu s náznaky růstu ve druhé polovině letošního roku a výraznější oživení v roce 2014," doplnil Kulhavý.
Jeho slova potvrzují i aktuální čísla Českého statistického úřadu, podle kterých vzrostl v květnu prodej přes internet prostřednictvím zásilkové služby o 22,7 procenta.
Před nákupem na internetu ovšem varuje například ředitel retailového bankovnictví ING Bank Libor Vaníček. Nakupování v internetových obchodech a na slevových portálech nedoporučuje zejména proto, že nepřeberná internetová nabídka láká svými cenami k bezhlavému utrácení. „Až pozdě si lidé většinou uvědomí, že zakoupenou věc prakticky vůbec nepotřebují," tvrdí Vaníček.
Lidem dále radí, aby za věci všední potřeby platili spíše v hotovosti a kartu nechali v peněžence. „Máte pak větší přehled o utracených penězích. Jednoduše vidíte, kolik vám v peněžence zbylo a to vás automaticky nutí držet se na uzdě," vysvětlil Vaníček s tím, že nezbytným pomocníkem při držení rodinného rozpočtu na uzdě je také evidence příjmů a výdajů. Tu si však podle průzkumů ING vede pouze jedna třetina Čechů.
Související
13. listopadu 2024 10:22
27. září 2024 9:59
21. září 2024 9:07
2. července 2024 17:22
18. května 2024 12:56
10. května 2024 12:34