Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vláda: Ať pojišťovny platí očkování proti chřipce

Kabinet hodlá doporučit zdravotním pojišťovnám, aby ze svých fondů prevence platily lidem mezi 19 a 65 lety věku očkování proti chřipce. Vyplývá to z návrhu Národního akčního plánu na zvýšení proočkovanosti proti sezónní chřipce, kterým se kabinet bude zabývat ve středu.

Vláda tak chce zlomit nedůvěru lidí k očkování proti chřipce. Se ztrátou zájmu o očkování a ztrátou víry v jeho účinnost se potýká Česko od loňské pandemie mexické chřipky. Pokud by pojišťovny začaly lidem očkování platit, pak by klesla nemocnost chřipkou u lidí v produktivním věku, což znamená nižší čerpání nemocenské a nižší náklady pro pojišťovny na úhradu zdravotní péče. Kabinet také upozorňuje, že ačkoliv proočkovanost v Česku byla nízká již před touto poslední chřipkovou sezonou, loni však ještě klesla. Zatímco v roce 2003 se proočkovanost proti sezonní chřipce pohybovala na úrovni 7,3 procenta. v sezoně 2010/2011 to bylo pouze 5,1 až 5,3 procenta. Pomocí akčního plánu chce vláda apelovat hlavně na praktické i některé další odborné lékaře, aby včas zajistili očkovací vakcínu zejména pro pacienty, u nichž je očkování proti chřipce vzhledem ke zdravotnímu stavu důležité. To jsou například senioři a chronicky nemocní. Ministerstvo zdravotnictví v této souvislosti upozorňuje i na to, že řada lidí si neuvědomuje vážné zdravotní důsledky onemocnění chřipkou. Chřipka totiž může i zabíjet, ze statistik plyne, že v Česku této nemoci ročně podlehne 1500 až 2000 lidí. Národní akční plán reaguje i na doporučení Rady Evropské unie, které si klade za cíl, aby do zimy na přelomu let 2014/2015 stoupla proočkovanost proti chřipce na 75 procent u starších lidí.

Témata:  zdravotnictví

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy