Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Většina obchodníků pláče, e-shopy se radují. Známe důvod

Většina obchodníků pláče, e-shopy se radují. Známe důvod

Foto: Pixmac

Dubnové tržby českých maloobchodníků se po odstranění vlivu vyššího počtu pracovních dnů opět snížily. Nedařilo se zejména obchodům s potravinami (-6 procent), tržby však klesly také prodejcům léků, kosmetiky a domácím potřebám. Proti tomu e-shopy a zásilkové firmy zaznamenaly téměř čtvrtinový růst.

"Poslední čísla znovu potvrdila, že za potraviny utrácíme méně. Ve skutečnosti zákazníci v prvních čtyřech měsících utratili za jídlo zhruba stejně jako loni, avšak vzhledem k vyšším cenám si potravin donesli domů méně," vysvětlil analytik ČSOB Petr Dufek. Lidé zůstávají opatrní a citliví na výkyvy své spotřebitelské nálady, kterou mohou občas překonat jen skutečné slevy.

Ze statistik dále vyplynulo, že kromě internetových prodejců se relativně dařilo také obchodům s oděvy a obuví, prodejcům zboží pro kulturu, sport a rekreaci a o něco lépe si ve srovnání s loňskem vedly i obchody s počítačovým a komunikačním zařízením.

Podle analytika společnosti Home Credit Michala Kozuba jde Česko stále ruku v ruce se zbytkem Evropy také v zájmu o nové automobily. "Duben přinesl stabilizaci poptávky a v Česku dokonce její růst. Tržby za prodej a opravy vozidel vzrostly o 5,7 procenta, a to je po dlouhé době opět výrazný růst," říká Kozub. Dodal, že i zde se projevilo počasí a dlouhotrvající zima, která kumulovala poptávku po opravách až do dubna.

Témata:  obchody e-shopy

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.