Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nová zaměstnanecká výhoda: Na dovolenou služebním autem

Firmy poskytují svým zaměstnancům nový druh benefitu – využití služebního vozu na soukromou dovolenou. Záleží pak na zaměstnavateli, zda automobil pouze vypůjčí nebo dokonce uhradí část pohonných hmot. Firmy, které tento benefit poskytují, však striktně požadují přesný záznam o počtu ujetých kilometrů.

„Pomáhá jim k tomu jednotka instalovaná ve firemním autě, která ujetou vzdálenost zaznamenává a přenáší ji do aplikace Webdispečink“, popisuje Petr Příhoda z firmy HI Software Development, která tuto službu elektronické knihy jízd provozuje a zabývá se instalací jednotek do vozidel.

Zaměstnavatel může sledovat pouze ujeté kilometryZaměstnavatel nemá právo u soukromé cesty sledovat její průběh, tedy odkud kam jízda byla, jakou rychlostí řidič jel, kde tankoval a podobně. Hlavní informaci, kterou potřebuje zjistit, je počet ujetých kilometrů. Podle těchto informací pak vyjedná se zaměstnancem vyúčtování.České firmy tuto službu využívají stále více. „Takový přehled o využívání služebních vozidel nám usnadňuje práci a především tím předcházíme zbytečným dohadům o ujeté vzdálenosti pracovními vozy. Naši zaměstnanci si na systém rychle zvykli, odpadla jim totiž povinnost psát ručně knihu jízd i na dovolené“, říká majitel firmy Stavex top CZ Karel Zukal z Olomouce.

Důvod k vyhazovu: Lhaní o počtu ujetých kilometrů„Zaměstnanci, kteří chtějí zneužít tento druh benefitu a nahlásí nepravdivý údaj, jsou díky technologii Webdispečink snadno odhaleni. Pro většinu zaměstnavatelů je to pak ztráta důvěry k zaměstnanci a může vést k rozvázání pracovního poměru“, dodává Příhoda.

Témata:  zaměstnanci

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.