RegioJet chce expandovat. Přijdou České dráhy o další rychlíky?

Antimonopolní úřad zamítl stížnost Českých drah proti tendru na provozování železniční dopravy mezi Ostravou a Olomoucí. Rozhodnutí zatím není pravomocné, České dráhy mohou proti němu podat rozklad, informoval v pondělí Mediafax předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj.

660
reklama

"Společnost České dráhy napadla svým návrhem postup objednatele při zveřejňování nabídkového řízení i celou řadu podmínek tohoto řízení, především z důvodů údajné diskriminace celostátního železničního dopravce. Žádný z argumentů však úřad neshledal oprávněným," uvedl Rafaj.

"České dráhy s verdiktem ÚOHS nesouhlasí, využijí svého práva a proti rozhodnutí se odvolají," avizoval mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Úřad dříve zakázal ministerstvu dopravy, které tendr zadávalo, uzavřít smlouvu s případným vítězem soutěže na provoz rychlíků na trati Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc, ve které jsou přihlášené firmy Regiojet a Arriva. Podnět k ÚOHS podaly České dráhy (ČD), kterým se podmínky soutěže zdály diskriminační.

"Rozhodnutí ÚOHS rozhodně vítáme," říká mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj, který upozorňuje, že jde o první výběrové řízení na rychlíky a jeho průběh i výsledek je klíčový pro budoucí soutěže. "Během následujících sedmi let skončí smlouva s Českými dráhami a veškerá regionální i státem objednávaná rychlíková doprava v České republice musí být vysoutěžena," poznamenal s tím, že čím dříve se tendry dostanou do standardních kolejí, tím více bude času na přípravu a realizaci soutěží.

Do konce roku 2014 budou na trati provozovat rychlíky ČD, od té doby by mohl na trase jezdit jiný dopravce. V budoucnosti chce ministerstvo v rámci liberalizace dálkové železniční dopravy nabízet i další rychlíkové linky.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky