Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vánoční šílenství: Na internetu utratíme 16 miliard! Co se kupuje nejvíce?

Vánoční šílenství: Na internetu utratíme 16 miliard! Co se kupuje nejvíce?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Asociace pro elektronickou komerci očekává meziroční nárůst internetových prodejů minimálně o 15 procent. Jenom během pondělí, kdy by měla vánoční nákupní horečka vrcholit, by mohli Češi utratit přibližně 780 milionů korun, řekl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

"Náš aktuální odhad je, že Češi letos celkem utratí za vánoční dárky na internetu více než 16 miliard. Nejvíce jich pak nakoupí právě v pondělí 10. prosince," odhaduje Vetyška, během celého 50. týdne by mohly mít e-shopy obrat okolo tří miliard korun.

Největší zájem je podle asociace o elektronické čtečky a tablety, lidé se ale mohou těšit i na televize, notebooky a mobilní telefony. U dárků z nižší cenové kategorie se pak po webu stále prodávají parfémy, oblečení a hobby dárky.

Většina internetových prodejců stihne dodat dárky do Vánoc, pokud si je zákazníci objednají do středy 19. prosince. "Velké obchody či ty, které mají například své vlastní výdejny, budou prodávat zboží až do Štědrého dne," doplňuje Vetyška, který ale nedoporučuje nechávat nákup až na úplně poslední chvíli. "Samozřejmě vždy může hrozit například nepříznivé počasí, které zbrzdí spediční služby nebo vyhlédnuté zboží bude již vyprodané," uzavírá.

Témata:  internet Vánoce

Související

Aktuálně se děje

17. října 2025 16:01

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy