Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vánoční šílenství: Na internetu utratíme 16 miliard! Co se kupuje nejvíce?

Vánoční šílenství: Na internetu utratíme 16 miliard! Co se kupuje nejvíce?

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Asociace pro elektronickou komerci očekává meziroční nárůst internetových prodejů minimálně o 15 procent. Jenom během pondělí, kdy by měla vánoční nákupní horečka vrcholit, by mohli Češi utratit přibližně 780 milionů korun, řekl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

"Náš aktuální odhad je, že Češi letos celkem utratí za vánoční dárky na internetu více než 16 miliard. Nejvíce jich pak nakoupí právě v pondělí 10. prosince," odhaduje Vetyška, během celého 50. týdne by mohly mít e-shopy obrat okolo tří miliard korun.

Největší zájem je podle asociace o elektronické čtečky a tablety, lidé se ale mohou těšit i na televize, notebooky a mobilní telefony. U dárků z nižší cenové kategorie se pak po webu stále prodávají parfémy, oblečení a hobby dárky.

Většina internetových prodejců stihne dodat dárky do Vánoc, pokud si je zákazníci objednají do středy 19. prosince. "Velké obchody či ty, které mají například své vlastní výdejny, budou prodávat zboží až do Štědrého dne," doplňuje Vetyška, který ale nedoporučuje nechávat nákup až na úplně poslední chvíli. "Samozřejmě vždy může hrozit například nepříznivé počasí, které zbrzdí spediční služby nebo vyhlédnuté zboží bude již vyprodané," uzavírá.

Témata:  internet Vánoce

Související

Aktuálně se děje

29. května 2025 12:20

20. května 2025 12:26

Potraviny v Česku zdraží víc, než kdokoliv čekal

Růst cen v zemědělství letos v dubnu vykázal úroveň 15,2 procenta v meziročním srovnání. To je nejvýraznější nárůst od února 2023, tedy za více než dva roky. Poprvé po více než dvou letech se rovněž jedná o růst dvouciferný. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Senioři táhnou ekonomiku, zatímco mladí zůstávají ve školách

Český trh práce se tiše, ale zásadně přepisuje. Zatímco ještě v 90. letech bylo běžné, že lidé končili kariéru krátce po šedesátce a dvacetiletí už měli první zaměstnání, dnes se tyto role obracejí. Mladí zůstávají déle ve vzdělávacím systému, pracovní zkušenosti odkládají. Naopak senioři v důchodovém věku často zůstávají ekonomicky aktivní – ať už z přesvědčení, nebo z nutnosti.