Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jančura je král! Jeho žlutý RegioJet přebral za rok ČD 900 tisíc cestujících

Jančura je král! Jeho žlutý RegioJet přebral za rok ČD 900 tisíc cestujících

Foto: TV Prima

Za první rok cestovalo žlutými vlaky soukromého dopravce RegioJet zhruba 900 tisíc cestujících. Společnost, která je členem skupiny Student Agency, začínala přitom 26. září loňského roku svůj provoz na dráze s šesti spoji a počet cestujících činil za den v průměru 1289, informoval v úterý RegioJet.

Vlaky IC RegioJet cestuje každý týden v současnosti více než 27,5 tisíc zákazníků. Průzkum uvádí, že žluté vlaky získaly na svou stranu i zákazníky Českých drah (zhruba 62 procent), kteří doposud využívali například spojů SC Pendolino."Nastavili jsme zrcadlo Českým drahám. Za rok jsme dokázali přesvědčit stovky tisíc zákazníků o tom, že ochotný a usměvavý personál, servis na palubě a čistá toaleta jsou věci, které mohou při cestování vlakem být samozřejmostí," řekl majitel společnosti Radim Jančura.Průměrná obsazenost vlaků za celou dobu činí 84 procent, minulý týden to bylo aktuálně 86 procent. Denně nyní RegioJet vypravuje na trase Praha – Ostravsko – Žilina celkem 18 spojů a počet přepravených cestujících je průměrně 3932 lidí denně.S nástupem prosincového jízdního řádu RegioJet nově posílí spojení s Třincem a Českým Těšínem, a to o šest spojů denně.Před půl rokem začal RegioJet jezdit také na Slovensku, na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Počet cestujících během tohoto období činil zhruba 670 tisíc s tím, že měsíčně žluté vlaky svezou okolo 115 tisíc cestujících.Jančurovy vlaky přepravily celkem za rok v Česku a na Slovensku 1,57 milionu cestujících.

Témata:  Regiojet

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

18. listopadu 2024 10:44

Předpověď počasí na noc a úterý 19. listopadu

Přes naše území přejde od západu frontální systém, v noci teplá fronta a večer postupně fronta studená, informuje ČHMÚ.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

EUR

Špatná zpráva pro euro. Rostoucí ekonomické rozdíly mezi zeměmi ohrožují budoucnost eurozóny

Ekonomické rozdíly mezi zeměmi eurozóny se od jejího vzniku trendově stále zvětšují, a zvláště výrazně potom od roku 2019. Jednotná měna je přitom pro příslušnou měnovou unii přínosná jen tehdy, pokud jsou uvedené rozdíly dostatečně malé a ideálně pokud se jednotlivé země takové unie makroekonomicky sbližují. To právě ovšem není případ eurozóny, jak ve své nové studii dokumentují ekonomové Moritz Pfeifer a Gunther Schnabl z Institutu hospodářské politiky Lipské univerzity.