Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Slovinsko vyřadilo ČR z bezpečných zemí. RegioJet přerušil prodej jízdenek do Lublaně

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Student Agency

Dopravce RegioJet přestal prodávat kvůli změně podmínek cestování do Slovinska jízdenky do Lublaně. Omezení pro Čechy Slovinci zavedli kvůli vysokým nárůstům počtu lidí pozitivních na covid-19 stejně jako pro Chorvaty a Francouze. Provozu vlaků z Česka do Chorvatska se omezení nijak nedotkne, většina cestujících míří právě tam. Dopravce umožňuje také storno již koupených jízdenek a vrácení peněz, uvedl v tiskové zprávě mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Slovinsko změnilo epidemiologické hodnocení Česka a také Chorvatska a Francie a vyjmulo je ze zeleného seznamu bezpečných zemí. V Česku se nárůsty počtu pozitivních v posledním týdnu výrazně zvýšily proti předchozím dnům, zejména na Karvinsko a Frýdecko-Místeko. Počet aktuálně nemocných se v Česku za necelé dva týdny zvýšil z 2300 na více než 4000. Podle slovinské agentury STA budou muset Češi přijíždějící do země od sobotní půlnoci do dvoutýdenní karantény, pokud se neprokážou doklady o pobytu v prázdninové destinaci.

"Do vyjasnění situace omezíme prodej jízdenek do Lublaně. Přestože se v porovnání s počtem cestujících do Chorvatska jedná o výrazně nižší počet, zatím řádově několik cestujících na každý spoj, je zapotřebí nejprve vyjasnit platnost veškerých změn a postupů tak, abychom mohli prodej jízdenek opět co nejdříve obnovit," uvedl Ondrůj.

Dopravce koordinuje postup i s českým velvyslanectvím v Lublani a také Slovinskými železnicemi, které jsou partnerem pro provoz vlaku ve Slovinsku. Cestující dostanou informaci SMS zprávou.

Témata:  Regiojet,  Slovinsko,  Chorvatsko

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy