Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé jsou okrádáni ve velkém!

Možností snadného vysokého přivýdělku na internetu neustálé přibývá, avšak ne všechny jsou tak výhodné, jak je o nich v inzerci psáno. Vít Bárta (VV) přináší příběh jednoho podvedeného, který se nechal takovou nabídkou zlákat.

Jednalo se o firmu Bezreklamky, která slibovala výdělek pět tisíc korun za měsíc. „Práce“ spočívala v tom, že na své auto či jiný objekt necháte umístit reklamu nějaké firmy. Paní, která se bohužel do takové pasti chytla, strávila 20 minut telefonováním s Petrem Šímou z Bezreklamky, kdy popisovala vše ohledně „nabízeného“ plotu. Domnívala se, že jde o informace, které jsou požadovány kvůli umožnění smlouvy.

Přestože paní požadovala, aby ji před uzavřením smlouvy byly poslány informace, za pár dní ji přišla obálka s uzavřenou smlouvou. Tu údajně uzavřela během hovoru. Horší však bylo to, že měla ihned uhradit 3390 korun za „pasivní vystavení informace o jejím plotu na nějakém těžko dohledatelném a prakticky neviditelném internetovém serveru.“

Když zavolala do Bezreklamky, dostalo se jí pouze výhružek, aby okamžitě zaplatila požadovanou částku, jinak se jí něco stane. S uzavřením smlouvy prý souhlasila tím, že povolila nahrávání telefonického hovoru. Vyžádala si zaslání nahrávky, kde bylo zřetelně slyšet, jak souhlasí s uzvřením smlouvy.

Na stránkách Občanského sdružení Společná obrana zjistila, že stejný problém s danou firmou mají další tisíce lidí. Je tedy prapodivné, že by stejnou chybu udělalo takové množství lidí. Předseda sdružení David Ondrejčka zjistil, že nahrávka, která byla paní zaslána, byla sestříhána. O čemž svědčilo i to, že na pozdější otázky odpovídala žena již dříve.

„Proti této firmě bojuje a poškozeným dlouhodobě pomáhá Občanské sdružení Společná obrana, které jsem se rozhodl v jejich aktivitách podpořit,“ dodává Vít Bárta.

Témata:  podvod

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy