Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Boom soukromých školek a škol už skončil

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Provozování soukromých škol a školek naráží na svůj strop. I když se jejich počet za posledních devět let zvýšil o 175 % a v soukromém školství aktuálně podniká historicky nejvíc subjektů, nová zařízení v posledních třech letech přibývají již jen velmi pomalu.

Takové jsou závěry analýzy poradenské společnosti Bisnode, jedničky v poskytování informací o firmách. Aktuálně je v České republice 517 firem, které provozují soukromé školky anebo základní školy. Podle analýzy Bisnode se jedná o nejvyšší počet za posledních devět let. V tomto období se počet těchto soukromých vzdělávacích zařízení zvýšil o 175 %.

„Nejvíc soukromých vzdělávacích zařízení vznikalo v období od roku 2013 do roku 2016. Rekordním byl rok 2015, kdy bylo založeno 63 nových subjektů. Od té doby pak již každý rok vzniklo méně nových firem, loni se jednalo o 15 společností a od začátku letošního roku vznikla jediná nová soukromá škola nebo škola,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Z analýzy Bisnode dále vyplývá, že nadpoloviční většina soukromých škol a školek má sídlo v Praze (37 %) nebo Středočeském kraji (16 %). „Jedná se o regiony s nejvyšší kupní silou a vysokou koncentrací obyvatelstva,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.

Témata:  školství

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.