Firmy, které podnikají v Pardubickém kraji v automobilové průmyslu, neočekávají kvůli vystoupení Velké Británie z Evropské unie razantní změny v podnikání. Závažnější mohou výpadky v dodávkách náhradních dílů, proto hledají alternativní zdroje nebo si dělají zásoby, řekli ČTK zástupci firem.
Například u společnosti Kiekert z Přelouče na Pardubicku, která vyrábí zámkové systémy do aut, podíl exportu do Británie činí podle mluvčího Luboše Kopeckého necelé procento. "Stejně tak v Británii sídlí jedno procento našich zákazníků a přes jedno procento našich dodavatelů," uvedl Kopecký.
Firma vyváží do Británie zejména zámky do bočních dveří automobilů a dodává je světovým automobilkám, které v Británii vyrábí. "Je pro nás výhodou, že dopravu si řeší zákazník. Nám přibude pouze administrativa spojená s celní dokumentací, ale jelikož standardně dodáváme zákazníkům mimo EU, nebude to pro nás představovat výraznou zátěž," řekl Kopecký.
Mírně komplikovanější situace podle něj bude s komponenty, které Kiekert nakupuje od dodavatelů z Británie. "Zde jisté dočasné komplikace očekáváme, proto se materiálem od těchto obchodních partnerů předzásobujeme," dodal.
Vysokomýtský výrobce autobusů, společnost Iveco Czech Republic se na brexit nijak zvlášť nepřipravuje. Firma sice spolupracuje s dodavateli materiálů z Británie, vzhledem k obratu firmy ale nejsou britské dodávky nijak významné, uvedla mluvčí Klára Rylichová.
Společnost si přesto raději dělá zásoby dílů nebo hledá alternativní zdroje jejich dodávek. "I jedna opožděná dodávka jednoho dílů může značně zkomplikovat výrobu a následný prodej autobusů. Situaci kolem brexitupermanentně monitorujeme. Ve většině případů se snažíme vytvořit dostatečnou pojistnou zásobu dílů, kterou bychom překlenuli očekávané komplikace v oblasti dopravy, celních kontrol a samotného celního řízení," uvedla mluvčí.
Související
13. září 2021 11:04
29. března 2021 10:05
6. ledna 2021 17:37
29. prosince 2020 12:30
25. prosince 2020 13:10
14. prosince 2020 14:28