Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Brexit: Firmy z autoprůmyslu si dělají zásoby dílů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Firmy, které podnikají v Pardubickém kraji v automobilové průmyslu, neočekávají kvůli vystoupení Velké Británie z Evropské unie razantní změny v podnikání. Závažnější mohou výpadky v dodávkách náhradních dílů, proto hledají alternativní zdroje nebo si dělají zásoby, řekli ČTK zástupci firem.

Například u společnosti Kiekert z Přelouče na Pardubicku, která vyrábí zámkové systémy do aut, podíl exportu do Británie činí podle mluvčího Luboše Kopeckého necelé procento. "Stejně tak v Británii sídlí jedno procento našich zákazníků a přes jedno procento našich dodavatelů," uvedl Kopecký.

Firma vyváží do Británie zejména zámky do bočních dveří automobilů a dodává je světovým automobilkám, které v Británii vyrábí. "Je pro nás výhodou, že dopravu si řeší zákazník. Nám přibude pouze administrativa spojená s celní dokumentací, ale jelikož standardně dodáváme zákazníkům mimo EU, nebude to pro nás představovat výraznou zátěž," řekl Kopecký.

Mírně komplikovanější situace podle něj bude s komponenty, které Kiekert nakupuje od dodavatelů z Británie. "Zde jisté dočasné komplikace očekáváme, proto se materiálem od těchto obchodních partnerů předzásobujeme," dodal.

Vysokomýtský výrobce autobusů, společnost Iveco Czech Republic se na brexit nijak zvlášť nepřipravuje. Firma sice spolupracuje s dodavateli materiálů z Británie, vzhledem k obratu firmy ale nejsou britské dodávky nijak významné, uvedla mluvčí Klára Rylichová.

Společnost si přesto raději dělá zásoby dílů nebo hledá alternativní zdroje jejich dodávek. "I jedna opožděná dodávka jednoho dílů může značně zkomplikovat výrobu a následný prodej autobusů. Situaci kolem brexitupermanentně monitorujeme. Ve většině případů se snažíme vytvořit dostatečnou pojistnou zásobu dílů, kterou bychom překlenuli očekávané komplikace v oblasti dopravy, celních kontrol a samotného celního řízení," uvedla mluvčí.

Témata:  Brexit auta průmysl

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.