Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zisk firmy Skanska se propadl o 93 procent. Proč asi?

Čistý zisk přední tuzemské stavební firmy Skanska se loni v Česku a na Slovensku meziročně propadl o 93 procent na 67 milionů korun. Tržby společnosti klesly o 19 procent na 19,5 miliardy korun, sdělili zástupci společnosti na úterní tiskové konferenci.

Provozní zisk Skansky se v uplynulém roce snížil o 87 procent na 155 milionů korun.

„Tento výsledek je způsoben zejména nutností sanovat v letošním roce problémy z minulosti. Museli jsme vytvořit opravné položky a rezervy na některé projekty realizované před rokem 2008. A na těchto projektech bohužel dochází k plnění záručních závazků a řešení dalších problémů,“ uvedl Dan Ťok, předseda představenstva a generální ředitel Skansky.

"Není to proto, že bychom šli do zakázek se ztrátou nebo pod náklady," komentoval to ředitel Skanska Dan Ťok. Mezi problémové zakázky, které loni pokazily Skanska zisk, patří podle Ťoka například ekologická rekultivace v Řeporyjích u Prahy, výstavba Regionálního centra v Hradci Králové nebo bazénu ve Valašském Meziříčí. V Bratislavě společnost také zastavila plány na výstavbu bytového areálu, protože tržní hodnota projektu klesla na polovinu.

Skanska má nyní předjednané zakázky v hodnotě kolem 21 miliard korun. "To je paradoxně lepší situace než v loňském roce," sdělil finanční ředitel Skanska Patrik Chol.

Témata:  Skanska

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy