Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hračky na českém trhu? 70 procent je neoznačených, bez českých návodů a varovných upozornění

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

U hraček prodávaných na českém trhu často chybí údaj o výrobci či dovozci. Česká obchodní inspekce (ČOI) zkontrolovala v loňském třetím čtvrtletí 1032 modelů hraček určených pro děti do 14 let.

U 686 modelů, tj. u 67 procent zjistila nedostatky, a 335 modelů zakázala prodávat. Porušení právních předpisů zjistila ve 218 případech. Inspekce to uvedla v tiskové zprávě.

"U některých modelů hraček se dlouhodobě opakují stejné nedostatky. Hračkám chybí přesná identifikace či značka shody CE, není uveden jejich výrobce, případně ani dovozce do EU. Výrobky postrádají varovná upozornění, případně jsou tyto informace na hračkách uvedeny pouze cizojazyčně," uvedl ředitel obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Ve 413 případech se jednalo o nedostatky při identifikaci výrobce hračky, ve 343 případech nebyl uveden dovozce a ve 297 případech měl obchodník nedostatky v průvodní dokumentaci k výrobku.

ČOI obchodníkům a distributorům uložila za nedostatky celkem 227 pokut ve výši téměř dva miliony korun.

Témata:  Hračky Česko ČOI děti

Související

Aktuálně se děje

29. května 2025 12:20

20. května 2025 12:26

Potraviny v Česku zdraží víc, než kdokoliv čekal

Růst cen v zemědělství letos v dubnu vykázal úroveň 15,2 procenta v meziročním srovnání. To je nejvýraznější nárůst od února 2023, tedy za více než dva roky. Poprvé po více než dvou letech se rovněž jedná o růst dvouciferný. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Senioři táhnou ekonomiku, zatímco mladí zůstávají ve školách

Český trh práce se tiše, ale zásadně přepisuje. Zatímco ještě v 90. letech bylo běžné, že lidé končili kariéru krátce po šedesátce a dvacetiletí už měli první zaměstnání, dnes se tyto role obracejí. Mladí zůstávají déle ve vzdělávacím systému, pracovní zkušenosti odkládají. Naopak senioři v důchodovém věku často zůstávají ekonomicky aktivní – ať už z přesvědčení, nebo z nutnosti.