Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Projekt sociálních karet zastavil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil s ministerstvem práce a sociálních věcí správní řízení, a to kvůli pochybnostem, zda ministerstvo neporušilo zákon výběrovým řízením v souvislosti se sociální kartou. Vyplývá to z dopisu ÚOHS poslaném ČSSD, o kterém strana informovala ve čtvrtek.

Na tendr antimonopolní úřad ČSSD poukázala.

"Z obdržené dokumentace získal úřad pochybnosti o tom, zda zadavatel postupoval při zadávání uvedené veřejné zakázky podle zákona, a proto zahájil správní řízení z moci úřední," stojí v materiálu.

Úřad také ministerstvu zakázal uzavřít smlouvu na plnění dotyčné veřejné zakázky, "a to až do doby nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bude správní řízení ukončeno," napsala dále ředitelka odboru veřejných zakázek ÚOHS Edita Štarhová. Prostřednictvím této karty mají být vypláceny sociální dávky. Veřejnou obchodní soutěž na provozování karty vyhlásilo MPSV už 30. června 2011. Parlamentem přitom dosud nebyl přijat zákon, který kartu sociálních systémů zavádí. "Sociální demokracie od samého začátku poukazovala na možné porušení zákona v této věci a zjevnou finanční nevýhodnost pro daňové poplatníky," uvedl předseda ČSSD Bohuslav Sobotka. Vítěz soutěže, tedy některá z přihlášených bank, bude prostřednictvím provozování karty disponovat značným finančním kapitálem. Za používání karty klientem si také bude moci účtovat poplatky. Stát tak podle ČSSD zprostředkuje bance zisk, který by bez oprávnění provozovat tuto kartu nenabyla. "ČSSD je přesvědčena, že pokud se prokáže, že ministerstvo práce a sociálních věcí v čele s ministrem Drábkem porušilo v této závažné věci zákon, pak je další fungování Jaromíra Drábka v pozici ministra nepřijatelné a měl by na svou funkci okamžitě rezignovat," uzavřel Sobotka.

Témata:  sociální karta

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Marian Jurečka

Levnější internet a volání pro lidi v nouzi pokračuje i po superdávce

Telefon a internet patří dnes mezi základní potřeby – umožňují být v kontaktu s rodinou, vyřizovat práci i jednat s úřady. Vláda proto dnes schválila novelu nařízení vlády č. 500/2021 Sb., o podmínkách poskytování zvláštních cen hlasové komunikační služby a služby přístupu k internetu osobám se zvláštními sociálními potřebami, která zajišťuje, že zvýhodněné tarify pro lidi v nouzi a osoby se zdravotním postižením budou fungovat i po zavedení nové „superdávky“.