Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Inkasní agentura: Restrikce vytvořily novou skupinu dlužníků

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Do řad neplatičů se dostávají lidé, kteří nikdy neměli problémy s dluhy. Nepatří mezi lidi, kteří neumí hospodařit s penězi, nemají zájem o práci nebo záměrně neplatí své závazky. Teď ale mají dluhy a nestíhají pokrýt své běžné životní náklady. Příčinou jejich dluhů jsou následky opatření proti koronaviru. ČTK to dnes řekl provozní ředitel inkasní agentury M.B.A. Finance Jakub Zetek.

"Dnes řešíme dluhy lidí, kteří dosud nikdy nedlužili. Mají problémy nejen s půjčkami nebo leasingy, ale také s placením účtů za telekomunikační služby, nájemné a energie nebo pojištění. Tato na pohled nesourodá skupina lidí přišla o příjmy v důsledku opatření proti pandemii Covid-19," uvedl Zetek, provozní ředitel společnosti M.B.A. Finance.

Počet lidí, kteří se dostanou do finanční tísně, bude podle Zetka dál stoupat. V loňském roce přestalo podnikat téměř 100.000 živnostníků a jen za letošní leden jich ukončilo provoz dalších 25.000. Dostávají se do existenčních problémů a peníze z podpůrných programů vlády přicházejí pozdě a jsou nedostatečné, dodal.

Mimo podporu zůstaly také desetitisíce lidí pracujících na dohodu, nebo ti, kteří si přivydělávají penězi na ruku. Tyto skupiny obyvatel mají horší sociální ochranu než zaměstnanci, neboť systém dávek k nim není přívětivě nastaven, upozornil Zetek.

Pravidla podpory v nouzových stavech se měnila a nebyla jasná, což lidem znesnadňovalo efektivně řešit svoji situaci. Mnozí se báli žádat o podporu, aby nakonec neměli problémy. Nevěděli, zda ukončit živnost a jít na úřad práce. "I kdyby restrikce zítra skončily, než se ekonomika rozběhne, hodně zasažených lidí bude existenční potíže řešit ještě řadu měsíců," dodal Zetek.

Témata:  dluhy Koronavirus COVID-19 finance

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

29. července 2025 12:43

Podvod na první pohled nepoznáte. Sociální sítě se hemží falešnými nabídkami známých značek

Ležíte večer v posteli a bezmyšlenkovitě projíždíte sociální sítě. Najednou se objeví nabídka, která vypadá jako splněný sen. Zboží, po kterém už dlouho pokukujete, za zlomek ceny, a navíc od známého prodejce. Nemůžete uvěřit, že právě vám se poštěstilo narazit na tak výhodnou akci. Rychle klikáte a začínáte vyplňovat údaje, které vás dělí od skvělého nákupu. Jedná se ale ve skutečnosti o výhodný nákup, nebo jste právě naletěli podvodníkovi?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

DCC promění pohodlnou platbu v drahou chybu

Platíte v zahraničí kartou a v tu se objeví nabídka – česká, nebo evropská vlaječka? Při pohledu na bílý a červený pruh, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín, se ve vás vzedme hrdost a na terminálu neomylně volíte národní chloubu.  Při pohledu do internetového bankovnictví však následně zjišťujete, že jste za nákupy během dovolené zaplatili více, než jste plánovali.